تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,282 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,915 |
بررسی نقش و میزان تأثیر فاکتورهای فردی کارکنان بر کیفیت تسهیم دانش (مطالعه موردی: اداره امور زندان¬ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان آذربایجان غربی) | ||
فصلنامه مدیریت توسعه و تحول | ||
مقاله 8، دوره 4، شماره 11، اسفند 1391، صفحه 73-81 اصل مقاله (1.36 M) | ||
نویسندگان | ||
محمد سلیمانی1؛ جعفر برزگر قره باغ1؛ جعفر صادق فیضی2؛ یوسف پاشازاده2 | ||
1دانشکده مدیریت حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی ،قزوین، ایران | ||
2دانشکده مدیریت حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران | ||
چکیده | ||
تسهیم دانش به عنوان یکی از فرآیندهای مدیریت دانش میباشد. تسهیم دانش فرآیند انتقال دانش از یک فرد به فرد دیگر بوده و امکان دارد در این فرآیند، افراد بتوانند دانش صریح یا ضمنی را با هم مبادله کنند و دانش جدیدی را خلق نمایند. اگر تسهیم دانش به خوبی انجام گیرد، منجر به توسعه و افزایش کیفیت ارایه خدمات در سازمانها، به خصوص در سازمانهای دولتی میشود و همچنین جهت رسیدن به مزیت رقابتی در سازمانهای بخش عمومی باید ارایه خدمات با کیفیت به عامه مردم، مد نظر باشد. مطالعاتی که قبلاً انجام گرفتهاند فاکتورهای تأثیرگذار بسیاری را بر عمل تسهیم دانش بیان کردهاند. ولی این مطالعات اغلب بر جنبههای تکنولوژیکی و سازمانی تسهیم دانش تمرکز کردهاند. مطالعات بسیار کمی تأکید بر سایر فاکتورها مانند جنبههای فردی کردهاند که در این تحقیق به بررسی فاکتورهای فردی مؤثر بر کیفیت تسهیم دانش پرداخته شد. در این تحقیق میزان تأثیر فاکتورهایی مانند آگاهی، انگیزش، شخصیت و اعتماد بر روی کیفیت تسهیم دانش مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصل از تحقیق رابطه مستقیم و معنیداری بین کلیه فاکتورهای فردی و کیفیت تسهیم دانش را اثبات نمودند و ضریب همبستگی بین فاکتورهای آگاهی، انگیزش، شخصیت و اعتماد، با کیفیت تسهیم دانش نیز به ترتیب برابر با 826/0 ،796/0 ، 722/0 و 245/0 به دست آمد و بنابراین فرضیههای تحقیق مورد تأیید قرار گرفتند. | ||
کلیدواژهها | ||
کیفیت تسهیم دانش؛ آگاهی؛ اعتماد؛ انگیزش؛ شخصیت | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,501 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,308 |