| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,568,826 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,271,531 |
بررسی عوامل مؤثر بر فرآیند مدیریت دانش در صنعت بانکداری و بیمه | ||
| فصلنامه مدیریت توسعه و تحول | ||
| مقاله 5، دوره 5، شماره 15، اسفند 1392، صفحه 31-37 اصل مقاله (584.63 K) | ||
| نویسندگان | ||
| اکبر حسن پور1؛ رضا واعظی2؛ پریم سفیدکار* 3 | ||
| 1استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران | ||
| 2استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | ||
| 3کارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران (عهده¬دار مکاتبات) | ||
| چکیده | ||
| امروزه دانش به عنوان یک سرمایه و دارایی ناملموس جایگاه مهمی در سازمانها پیدا کرده است. به کارگیری هر چه بهتر و موثرتر دانش سازمانی به صورت سازماندهی شده و مدیریت شده و تلفیق آن در فرهنگ سازمانی، پیشرفتی قابل توجه از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سازمانها ایجاد میکند اما از سوی دیگر مدیریت دانش ناموفق میتواند هزینه هنگفتی را به سازمان تحمیل کند. امروزه مدیریت دانش به موضوعی مهم و حیاتی برای موفقیت سازمانها تبدیل شده است سازمانها برای حفظ و بقای خود و پیشرفت در دنیای رقابتی، به بهبود عملکرد خود نیاز دارند. در فضای پر شتاب و سرشار از تحول و رقابت دنیای امروز، آنچه که منجر به کسب مزیت رقابتی سازمانها میگردد، نیروی انسانی با کیفیت، خلاق و پویاست امروز سازمانها در کسب و یادگیری دانش و اطلاعات روز آمد به منظور بهبود عملیات و ارایه خدمات و محصولات مطلوبتر بسیار سبقت گرفتهاند. این مقاله قصد دارد روابط ما بین عوامل (توانمندیها)، فرآیندهای مدیریت دانش را بررسی نماید. برای این منظور پژوهش پیمایشی گستردهای در 80 بانک و شرکتهای بیمه صورت گرفت و در نهایت40 پرسشنامه جمعآوری شد. تجزیه تحلیل دادهها نشان داد که ما بین توانمندیها، فرآیندهای مدیریت دانش به لحاظ آماری ارتباط قابل توجه و معناداری وجود دارد و در نهایت توانمندیهای مدیریت دانش باعث بهبود فرآیندهای مدیریت دانش میشود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| دانش؛ مدیریت دانش؛ توانمندی ها؛ فرآیندهای مدیریت دانش | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,515 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,955 |
||