تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,188 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,848 |
مدلسازی 21 درجه آزادی و تحلیل دینامیکی واگن مسافری ایران | ||
مهندسی مکانیک و ارتعاشات | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 1، دی 1389، صفحه 23-30 اصل مقاله (1.45 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | ||
نویسندگان | ||
حمید توکلی؛ جواد علیزاده کاکلر* | ||
چکیده | ||
واگن قطار در حرکت بر روی ریل دچار ارتعاشاتی میشود که مهمترین آنها ارتعاشات عرضی است. ارتعاشات عرضی واگن در سرعتهای بالا موجب نوعی ناپایداری با نام هانتینگ میشود. در این مقاله، مدل ریاضی یک واگن مسافری سرعت بالا ایجاد و در یک مسیر مستقیم تحلیل دینامیکی شده است. برای استخراج معادلات دیفرانسیل غیرخطی حاکم بر حرکت واگن، از تئوری خزش غیر خطی هئوریستیک، استفاده شده است. 21 درجه آزادی برای وسیله نقلیه ریلی در نظر گرفته شده که عبارتند از: جابجایی جانبی و تغییر زاویه یاو برای هر چرخ و محور، جابجایی جانبی، جابجایی عمودی، تغییر زاویه رول و تغییر زاویه یاو برای قاب بوژیها، جابجایی جانبی، جابجایی عمودی، تغییر زاویه رول، تغییر زاویه پیچ و تغییر زاویه یاو برای بدنه واگن. معادلات حاکم توسط نرمافزار توانمند ریاضیMatlab حل شدهاند. | ||
کلیدواژهها | ||
مدلسازی دینامیکی؛ هانتینگ؛ تئوری تماس غیرخطی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,008 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,025 |