| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,632,559 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,303,463 |
آموزش زبان فرانسه به کودکان ایرانی با رویکرد ارتباطی | ||
| مطالعات نقد ادبی | ||
| مقاله 5، دوره 8، شماره 32، مهر 1392، صفحه 90-119 اصل مقاله (282.77 K) | ||
| نویسنده | ||
| مهدی حیدری | ||
| استادیار زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی | ||
| چکیده | ||
| در تاریخ آموزش زبانها،روش سمعی_ بصری و رویکرد ارتباطی در دیدگاههای خود نسبت به فرایند آموزش و یادگیری، چالشهای پردامنهایرا برانگیختهاند.به ویژه آنکه رویکرد ارتباطی در تقابل با روشهای آموزشی پیشین-روش دستور زبان ترجمه و روش سمعی بصری-تعریف میشود.گسست و جدایی از این شیوهها به نام ارتباط و کنش اجتماعی صورت میپذیرد،مفهومی که امروزه بهعنوان هدف غایی یادگیری زبان،مورد پذیرش همگان است.تقابل دیدگاهها زاییدهء پرسشهای چندی است،از جمله اینکه آیا یادگیری اشکال و قواعد زبان خارجی و تقدم صورت بر معنا،هدف اصلی است یا ایجاد ارتباط.از دیگرسو تا چه اندازه دریافت رویکرد ارتباطی از نقش معلم،متعلم و ابزار آموزشی،با مفهوم آموزش و یادگیری در روش سمعی بصری قرابت دارد؟مرکزیت متعلم،در برابر مرکزیت معلم و متد در بطن چالشهای رویکرد ارتباطی جای دارد.بنابراین گسست و نیز پیوند دیدگاههای آموزشی ارتباطی و سمعی بصری در جنبههای متفاوتی پدیدار میشوند که در نوشتار حاضر مورد بررسی قرار میگیرند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| رویکرد ارتباطی؛ روش سمعی_بصری؛ آواشناسی؛ دستور زبان؛ آموزش | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 883 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 536 |
||