| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,559,093 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,267,716 |
اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب و سازگاری اجتماعی دانشآموزان | ||
| فصلنامه تحقیقات روانشناختی | ||
| مقاله 4، دوره 6، شماره 24، دی 1393، صفحه 43-57 اصل مقاله (352.34 K) | ||
| نویسندگان | ||
| حسینعلی تقی پور1؛ محمد غفاری2؛ افسانه سام دلیری3؛ فرزانه فرضی4 | ||
| 1دکتری مدیریت آموزشی و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی چالوس، ایران. | ||
| 2دکتری مدیریت آموزشی و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی چالوس، ایران | ||
| 3کارشناس ارشد برنامهریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی چالوس، ایران | ||
| 4کارشناس ارشد و دبیر آموزش و پرورش | ||
| چکیده | ||
| اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب و سازگاری اجتماعی دانشآموزان چکیده این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب و سازگاری اجتماعی دانشآموزان دوم دبیرستان شهرستان چالوس انجام شده است. محقق در این مطالعه از روش پژوهش شبهتجربی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه استفاده کرده است. ابزار تحقیق، پرسشنامه استاندارد شده اضطراب و سازگاری اجتماعی وایلند با مقیاس 5 درجهای لیکرت میباشد. جامعه آماری مطالعه حاضر شامل 274 دانشآموز مقطع دوم دبیرستان شهرستان چالوس از 16 کلاس میباشد. و نمونه آماری از 2 کلاس که هر کدام 25 نفر بهطور گواه و آزمایش هستند، انتخاب شدهاند. در تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی و آزمون تحلیل کوواریانس بهره گرفته شد. و با توجه به F بدست آمده (611/10)، یافتهها نشان میدهند که آموزش شناختی رفتاری بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان موثر است. و همچنین با توجه به F بدست آمده 83/24 یافته نشان میدهند که آموزش شناختی رفتاری بر اضطراب دانشآموزان مؤثر میباشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اضطراب؛ شناختی- رفتاری؛ سازگاری اجتماعی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,452 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,958 |
||