تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,538 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,445,070 |
آمادگی سازمانی برای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده جهت کسب مزیت رقابتی | ||
مدیریت کسب و کار | ||
مقاله 5، دوره 1، شماره 2، تیر 1388، صفحه 70-85 اصل مقاله (518.71 K) | ||
نویسندگان | ||
محمدرضا حمیدی زاده1؛ آزاده اشرفی2 | ||
1دانشیار دانشگاه شهید بهشتی | ||
2کارشناس ارشد مدیریت اجرایی | ||
چکیده | ||
این مقاله بر اساس تحقیقی تدوین شده است که طی آن با توجه به ویژگی های سازمان یادگیرنده، میزان آمادگی سازمانی برای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده با استفاده از روش توصیفی- پیمایشی مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرد. نتایج آزمون آماری حاکی از میزان آمادگی بر پایه سه مولفه پویایی یادگیری (با میانگین 64/2)، فنآوری (با میانگین 80/2) و توانمند سازی افراد (با میانگین 72/2) و دو مؤلفه مدیریت دانش با میانگین (01/3)و تحول سازمانی (با میانگین 72/2) است. در این تحقیق، رویکرد سیستمی سازمان یادگیرنده چارچوب مدل تحقیقی را شکل می دهد که سازمان مورد بررسی آن، دانشگاه علوم پزشکی ایران است. به هر حال، دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان جامعه مورد بررسی برای نیل به سازمان یادگیرنده و تندآموز، باید قابلیت های یادگیری سازمانی را ارتقا بخشد. در این مقاله ارتقای قابلیتهای یادگیری سازمانی بر اساس مدل پنج مولفه ای پویایی یادگیری، تحول سازمانی، توانمند سازی افراد، مدیریت دانش و به کارگیری فناوری اثربخش پیشنهاد می شود. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری سازمانی؛ سازمان یادگیرنده؛ رویکرد سیستمی تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده؛ مدیریت دانش | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,276 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 457 |