تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,424,258 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,449,918 |
رمان آموزشی در ادبیات قرن نوزده فرانسه | ||
مطالعات نقد ادبی | ||
مقاله 3، دوره 6، شماره 23، شهریور 1390، صفحه 46-62 اصل مقاله (177.63 K) | ||
نویسنده | ||
مهدی حیدری | ||
استادیار دانشگاه آزاد اس1می واحد تھران مرکزی | ||
چکیده | ||
رمانهای آموزشی درقرن نوزده فرانسه از جمله رمانهای رﺋالیستی می باشند که به خواننده واقعیت را همان گونه که هست نشان می دهند. این نوع از رمانها به عنوان وسیله ای جهت تجزیه و تحلیل اشکال مذهبی٬ سیاسی و اقتصادی قرن نوزده به حساب می آیند. این جستجو و کنکاش اجتماعی توسط قهرمان این رمانها صورت می گیرد٬ قهرمانی که سعی دارد در جامعه ی به هم ریخته و آشفته سیاسی و اجتماعی قرن نوزده مراحل پیشرفت و ترقی را طی نموده موفق گردد. نگارنده در این مقاله سعی دارد عواملی را که در شکل گیری و پیشرفت قهرمان موثر بوده اند و شخصیت او را تحت تاثیر قرار داده اند به تصویر و نقد بکشاند و برای خواننده این عوامل و تاثیر آنها را به ترتیب رمانهایی که مورد بررسی قرار می گیرد آشکار سازد. | ||
کلیدواژهها | ||
رمان رﺋالیستی٬ رمان آموزشی٬ پاریس٬ شهرستان٬ سیاست٬ پول٬ زن و اطرافیان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 798 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 260 |