تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,443,790 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,462,287 |
چارچوب ادراکی رشتة آموزش زبان فارسی در دانشگاهها | ||
ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی | ||
مقاله 4، دوره 4، شماره 11، تیر 1387، صفحه 66-79 اصل مقاله (285.16 K) | ||
نویسنده | ||
عبدالرضا سبحانی | ||
مربی دانشگاه آزاد اسلامی ـ واحد تهران جنوب | ||
چکیده | ||
شواهد گوناگون حاکی از آن است که دانشآموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاهها، زبان فارسی را به خوبی نمیآموزند و در فراگیری مهارتهای چهارگانة زبان فارسی مشکلاتی دارند و این در حالی است که ساعات زیادی در مدارس و دانشگاهها صرف آموزش زبان فارسی میشود ، اما نتایج آن رضایتبخش نیست، چرا که تربیت متخصص آموزش زبان فارسی در دانشگاهها و مراکز تربیت معلم پاسخگوی نیازهای مدارس و دانشگاهها نیست. بازنگری در برنامة درسی تربیت معلم زبان فارسی و توسعة این رشته در دورة تحصیلات تکمیلی میتواند نیروهای متخصص را به سامانة آموزش زبان فارسی وارد کند و بستر مناسب برای پژوهش در این حوزه را فراهم سازد. در این مقاله ضمن بررسی وضعیت کنونی تربیت متخصص زبان فارسی در دانشگاهها و مراکز تربیت معلم، چارچوب مفهومی جدیدی با رویکرد میانرشتهای و درهم تنیده یا Interdiseiplinary برای تأسیس رشتة آموزش زبان فارسی تعریف شده است | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش زبان فارسی؛ فنون زبانآموزی؛ برنامهریزی درسی زبان فارسی؛ مهارتهای زبانی؛ تربیت معلم زبان فارسی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,534 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 968 |