| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,553,434 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,265,478 |
چارچوب ادراکی رشتة آموزش زبان فارسی در دانشگاهها | ||
| ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی | ||
| مقاله 4، دوره 4، شماره 11، تیر 1387، صفحه 66-79 اصل مقاله (285.16 K) | ||
| نویسنده | ||
| عبدالرضا سبحانی | ||
| مربی دانشگاه آزاد اسلامی ـ واحد تهران جنوب | ||
| چکیده | ||
| شواهد گوناگون حاکی از آن است که دانشآموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاهها، زبان فارسی را به خوبی نمیآموزند و در فراگیری مهارتهای چهارگانة زبان فارسی مشکلاتی دارند و این در حالی است که ساعات زیادی در مدارس و دانشگاهها صرف آموزش زبان فارسی میشود ، اما نتایج آن رضایتبخش نیست، چرا که تربیت متخصص آموزش زبان فارسی در دانشگاهها و مراکز تربیت معلم پاسخگوی نیازهای مدارس و دانشگاهها نیست. بازنگری در برنامة درسی تربیت معلم زبان فارسی و توسعة این رشته در دورة تحصیلات تکمیلی میتواند نیروهای متخصص را به سامانة آموزش زبان فارسی وارد کند و بستر مناسب برای پژوهش در این حوزه را فراهم سازد. در این مقاله ضمن بررسی وضعیت کنونی تربیت متخصص زبان فارسی در دانشگاهها و مراکز تربیت معلم، چارچوب مفهومی جدیدی با رویکرد میانرشتهای و درهم تنیده یا Interdiseiplinary برای تأسیس رشتة آموزش زبان فارسی تعریف شده است | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش زبان فارسی؛ فنون زبانآموزی؛ برنامهریزی درسی زبان فارسی؛ مهارتهای زبانی؛ تربیت معلم زبان فارسی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,538 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 972 |
||