| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,559,347 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,267,888 |
اثربخشی لگوآموزشی بر افزایش هوش عملی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی | ||
| فصلنامه تحقیقات روانشناختی | ||
| مقاله 6، دوره 5، شماره 20، فروردین 1393، صفحه 66-81 اصل مقاله (414.18 K) | ||
| نویسندگان | ||
| فریبا حسنی1؛ غلامرضا محمودی2؛ ندا تهرانی3 | ||
| 1استادیار گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی | ||
| 2عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی | ||
| 3کارشناس ارشد روانشناسی کودکان استثنائی | ||
| چکیده | ||
| هدف این پژوهش بررسی اثربخشی لگو آموزشی بر افزایش هوش عملی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیة کودکان 4 تا 6 سالهای است که در سال تحصیلی 91-90 در یکی از مراکز پیش دبستانی و مهدکودکهای منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران حضور دارند. حجم نمونه در این پژوهش جمعاً 26 نفر بود (13 نفر گروه آزمایش و 13 نفر گروه گواه) که به صورت نمونهگیری داوطلبانه انتخاب شدند و به تصادف در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. در نهایت برای سنجش هوش عملی از آزمون وکسلر و برای سنجش خلاقیت از آزمون تصویری تورنس استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس به آزمون فرضیههای تحقیق پرداخته شد. نتایج نشان داد که لگو آموزشی بر افزایش هوش عملی(05/0= α ) و خلاقیت (01/0= α ) کودکان 4 تا 6 ساله تاثیر معنادار دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| الگو آموزشی؛ هوش؛ خلاقیت | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,486 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 695 |
||