تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,329 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,945 |
اثربخشی لگوآموزشی بر افزایش هوش عملی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی | ||
فصلنامه تحقیقات روانشناختی | ||
مقاله 6، دوره 5، شماره 20، فروردین 1393، صفحه 66-81 اصل مقاله (414.18 K) | ||
نویسندگان | ||
فریبا حسنی1؛ غلامرضا محمودی2؛ ندا تهرانی3 | ||
1استادیار گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی | ||
2عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی | ||
3کارشناس ارشد روانشناسی کودکان استثنائی | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش بررسی اثربخشی لگو آموزشی بر افزایش هوش عملی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیة کودکان 4 تا 6 سالهای است که در سال تحصیلی 91-90 در یکی از مراکز پیش دبستانی و مهدکودکهای منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران حضور دارند. حجم نمونه در این پژوهش جمعاً 26 نفر بود (13 نفر گروه آزمایش و 13 نفر گروه گواه) که به صورت نمونهگیری داوطلبانه انتخاب شدند و به تصادف در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. در نهایت برای سنجش هوش عملی از آزمون وکسلر و برای سنجش خلاقیت از آزمون تصویری تورنس استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس به آزمون فرضیههای تحقیق پرداخته شد. نتایج نشان داد که لگو آموزشی بر افزایش هوش عملی(05/0= α ) و خلاقیت (01/0= α ) کودکان 4 تا 6 ساله تاثیر معنادار دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
الگو آموزشی؛ هوش؛ خلاقیت | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,475 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 682 |