تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,234 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,891 |
بررسی تاثیر آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانشآموزان دختر پایه چهارم دبستان مدارس دولتی شهر تهران | ||
فصلنامه تحقیقات روانشناختی | ||
مقاله 1، دوره 3، شماره 11، مهر 1390، صفحه 1-12 اصل مقاله (329.86 K) | ||
نویسندگان | ||
مهسا سیروسی1؛ فریده دو کانه ای فرد2؛ فریبا حسنی3 | ||
1کارشناس ارشد مشاوره دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات | ||
2استادیار دانشگاه آزاد واحد رودهن | ||
3استادیار دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانش¬آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی مدارس دولتی انجام شد. آزمودنی¬های این پژوهش را 60 نفر از دانش¬آموزان (30 نفر گروه آزمایشی، 30 نفر گروه کنترل)، منطقه 5 تهران تشکیل می¬دادند. آزمودنی¬ها به شیوه نمونه¬گیری تصادفی چند¬ مرحله¬ای انتخاب شدند. یک کارگاه 10 جلسه¬ای برای آزمودنی¬های گروه آزمایشی، تشکیل شد و به منظور جمع¬آوری اطلاعات از هر گروه در پیش¬آزمون- پس¬آزمون، از آزمون قضاوت اخلاقی (MJT)، استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی تاثیر معنادار دارد و بر ابعاد تشخیص، مقایسه، بهترین پاسخ اخلاقی، استدلال اخلاقی تاثیر معنادار مشاهده شد و بر ابعاد تعریف ارزش اخلاقی و جملات ناتمام تاثیر معنادار مشاهده نشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش گروهی؛ داستان؛ قضاوت اخلاقی؛ دانش آموزان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,109 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 479 |