تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,502 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,308 |
روابط بین اهداف پیشرفت، جو کلاس، توانایی و سودمندی ادراک شده در نوجوانان | ||
روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
مقاله 3، دوره 8، شماره 29، مهر 1390، صفحه 35-44 اصل مقاله (198.34 K) | ||
نویسندگان | ||
سارا ابراهیمی1؛ شهلا پاکدامن2؛ صفورا سپهری3 | ||
1کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی | ||
2استادیار دانشگاه شهید بهشتی | ||
3دانشجوی دکترا دانشگاه شهید بهشتی | ||
چکیده | ||
هـدف پژوهش حاضر، پیشبینی اهداف پیشرفت براساس جوّ کلاس با واسطهگری توانایی و سودمندی ادراکشده در نمونـهای متشکل از 300 دانشآمـوز سـال سوم دبیرستان شهر نور در سه رشتة تحصیلی (علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک) بود. برای سنجش جـوّ کلاس از پرسشنامة در کلاس مـن (هاردر، کروسون، لای و ایکسیه، 2006) و مقیاس تلاش و تعهد نسبت به مدرسه (هاردر و ریو، 2003) و بـرای سنجش اهداف پیشرفت، توانایـی و سودمندی ادراکشده از پرسشنامة رویآوردهای یادگیری (گرین و میلر، 1996) بهره گرفته شد. دادهها با استفاده از روش بارون و کنی (1986) و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج نشان دادند کـه جوّ کلاس به واسطة رابطه با توانایی و سودمندی ادراکشده، پیشبینـیکنندة اهداف پیشرفت در دانشآموزان دبیرستانی است | ||
کلیدواژهها | ||
اهداف پیشرفت؛ جو کلاس؛ توانایی ادراک شده؛ سودمندی ادراک شده؛ نوجوانان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,539 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 784 |