تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,345 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,960 |
راهبردهای عملیات جمع در دانش آموزان اول ابتدایی: یک مطالعه تجربی | ||
روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
مقاله 1، دوره 7، شماره 26، دی 1389، صفحه 111-121 اصل مقاله (213.15 K) | ||
نویسندگان | ||
پریرخ دادستان1؛ لاله وحیدی2؛ فرهاد شقاقی3 | ||
1استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
2کارشناس ارشد روانشناسی عمومی | ||
3استادیار دانشگاه پیام نور | ||
چکیده | ||
در ایـن پژوهش، تأثیر آموزش بر پیشرفت سرعت و درستی راهبردهای عملیات جمع بررسی شد. هفتاد و یک دانشآموز پسر کلاس اول به صورت تصادفـی در دو گروه آزمایشی و کنتـرل قرار گرفتند و با فرم الف آزمون تفاوتهای فردی در انتخابهای راهبرد جمع (کرکمن و سیگلر، 1997) از نظر میانگین مدت زمان پاسخ و فراوانی پاسخهای درست ارزیابی شدند. گروه آزمایشی به مدت سه ماه (15 جلسه 45 دقیـقهای) در معرض آمـوزش راهبردهای بازیابـی و پشتیبانی در عملیات جمع قرار گرفتند. سپـس در هر دو گروه فرم ب آزمون اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس نشان داد که بـا استفاده از راهبرد پشتیبان، فراوانی پاسخهای درست گروه آزمایشی به گونـه معناداری افزایش یافت. | ||
کلیدواژهها | ||
راهبردهای عملیات جمع؛ راهبرد بازیابی؛ راهبرد پشتیبان؛ مدت زمان و درستی اجرای راهبرد | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,100 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 552 |