تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,364 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,973 |
کنش وری اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی | ||
روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
مقاله 2، دوره 7، شماره 25، مهر 1389، صفحه 27-38 اصل مقاله (2.01 M) | ||
نویسندگان | ||
پریرخ دادستان1؛ ربابه دل آذر2؛ احمد علیپور3 | ||
1استاد دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
2کارشناس ارشد روانشناسی عمومی | ||
3دانشیار دانشگاه پیام نور تهران | ||
چکیده | ||
مـؤلفههای زیربنایی کنشوری اجرایی در 18 کودک درمان نشده و 18 کودک درمانشده (با دارو) مبتلا به اختلال نارساییتوجه/فـزونکنشی با 18 کـودک بهنجار مقایسه شدند. هـر گروه شامل3 دختر و 15 پسر با دامنه سنی 7 تا 12 سال بود. تمام کودکان به آزمونهای رنگـواژه استروپ (استروپ، 1935)، دستهبندی کارتهای ویسکانسین (گرانت و برگ، 1948) و عملکرد مداوم (روزولد، میرسکی، ساراسون، برانسام و بک، 1956) و زیرمقیاس فراخنای ارقام (وکسلـر، 1974) پاسخ دادنـد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیـری نشان دادنـد که گروه درمان نشده در مقایسه با گروه بهنجار و درمان شده در بیشتـر کنشهای اجرایی ضعیفتر عمل کردند. عملکرد کودکان درمان شده در کنشهای اجرایی تفاوتی با کودکان بهنجار نداشت. | ||
کلیدواژهها | ||
اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی؛ کنشهای اجرایی؛ آزمونهای عصبـروان شناختی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,347 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 788 |