| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,572,516 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,273,228 |
کنش وری اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی | ||
| روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
| مقاله 2، دوره 7، شماره 25، مهر 1389، صفحه 27-38 اصل مقاله (2.01 M) | ||
| نویسندگان | ||
| پریرخ دادستان1؛ ربابه دل آذر2؛ احمد علیپور3 | ||
| 1استاد دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
| 2کارشناس ارشد روانشناسی عمومی | ||
| 3دانشیار دانشگاه پیام نور تهران | ||
| چکیده | ||
| مـؤلفههای زیربنایی کنشوری اجرایی در 18 کودک درمان نشده و 18 کودک درمانشده (با دارو) مبتلا به اختلال نارساییتوجه/فـزونکنشی با 18 کـودک بهنجار مقایسه شدند. هـر گروه شامل3 دختر و 15 پسر با دامنه سنی 7 تا 12 سال بود. تمام کودکان به آزمونهای رنگـواژه استروپ (استروپ، 1935)، دستهبندی کارتهای ویسکانسین (گرانت و برگ، 1948) و عملکرد مداوم (روزولد، میرسکی، ساراسون، برانسام و بک، 1956) و زیرمقیاس فراخنای ارقام (وکسلـر، 1974) پاسخ دادنـد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیـری نشان دادنـد که گروه درمان نشده در مقایسه با گروه بهنجار و درمان شده در بیشتـر کنشهای اجرایی ضعیفتر عمل کردند. عملکرد کودکان درمان شده در کنشهای اجرایی تفاوتی با کودکان بهنجار نداشت. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی؛ کنشهای اجرایی؛ آزمونهای عصبـروان شناختی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,352 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 794 |
||