| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,573,094 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,273,456 |
تعاملهای اجتماعی و رفتار تکراری کودکان درخودمانده و عقب مانده ذهنی آموزش پذیر | ||
| روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
| مقاله 3، دوره 7، شماره 25، مهر 1389، صفحه 39-47 اصل مقاله (217.05 K) | ||
| نویسندگان | ||
| علی بهاری قره گوز1؛ عباس حسن پور2؛ شاهرخ امیری3 | ||
| 1کارشناس ارشد روانشناسی عمومی | ||
| 2کارشناس ارشد روانشناسی | ||
| 3استادیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز | ||
| چکیده | ||
| هدف این پژوهش بررسی تشخیص افتراقی الگوهای رفتار تکـراری قالبی و اجتماعی در کودکان با نیازهای ویژه بود. با استفاده از مصاحبه تجدیدنظرشده تشخیـصی درخودماندگی (لرد و دیگران، 1994) در دو گروه درخودمانده (5 دختر و 11 پسر) و عقبمانده ذهنی آموزشپذیر (5 دختر و 11 پسر) در دامنه سنی 8 ـ6 سـال از مدارس استـثنایی انتخاب شدند. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان دادند که میانگیـن نمره تخریب کیفی تعامل اجتماعی، ارتباطی و الگوهای رفتار تکراری قالبی در کودکان درخودمانده به گونه معناداری بیشتر از کودکـان عقبمانده ذهنی آموزشپذیر است. استلزامها براساس تشخیصهای افتراقی کودکان استثنایی بحث شد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| درخودمانده؛ عقبمانده ذهنی؛ تعاملهای اجتماعی؛ رفتارهای قالبی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,141 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 626 |
||