| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,555,846 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,266,325 |
تکلیف مدرسه و پیشرفت تحصیلی: نقش تعدیل کننده سطح تحصیلات مادر و جنس دانش آموز | ||
| روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
| مقاله 14، دوره 6، شماره 21، مهر 1388، صفحه 55-60 اصل مقاله (163.72 K) | ||
| نویسندگان | ||
| انوشه امین زاده1؛ زهره سرمد2 | ||
| 1دانشجوی دکترا دانشگاه شهید بهشتی | ||
| 2استاد دانشگاه تهران | ||
| چکیده | ||
| یک نمونه 120 نفری از دانشآموزان رشته ریاضی سال دوم دبیرستان بـه دو سؤال مربوط به مدت زمان انجام تکلیف و درصد تکلیف ریـاضی انجـام شده از پرسشنـامه فرایند تکلیف مدرسه (کوپر و دیگران، 1999) به عنوان متغیرهـای پیشبین، پاسخ دادند. پیشرفت تحصیلی بر پایـه معـدل دو امتحان پایانی ریاضی اندازهگیری شد. نتایج رگـرسیون سلسله مراتبی نشان دادند کـه جنس دانشآموزان و درصد تکلیف ریاضی انجام شده، تغییرات پیشرفت تحصیلی را تبیین میکنند اما میزان تحصیلات مادر و جنس دانشآموزان در رابطه بین پیشرفت تحصیلی و دو شاخص انجام تکلیف مدرسه نقش تعدیلکننده نداشتند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تکلیف مدرسه؛ پیشرفت تحصیلی؛ سطح تحصیلات مادر؛ جنس دانشآموز | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,196 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 529 |
||