تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,337 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,953 |
تکلیف مدرسه و پیشرفت تحصیلی: نقش تعدیل کننده سطح تحصیلات مادر و جنس دانش آموز | ||
روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
مقاله 14، دوره 6، شماره 21، مهر 1388، صفحه 55-60 اصل مقاله (163.72 K) | ||
نویسندگان | ||
انوشه امین زاده1؛ زهره سرمد2 | ||
1دانشجوی دکترا دانشگاه شهید بهشتی | ||
2استاد دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
یک نمونه 120 نفری از دانشآموزان رشته ریاضی سال دوم دبیرستان بـه دو سؤال مربوط به مدت زمان انجام تکلیف و درصد تکلیف ریـاضی انجـام شده از پرسشنـامه فرایند تکلیف مدرسه (کوپر و دیگران، 1999) به عنوان متغیرهـای پیشبین، پاسخ دادند. پیشرفت تحصیلی بر پایـه معـدل دو امتحان پایانی ریاضی اندازهگیری شد. نتایج رگـرسیون سلسله مراتبی نشان دادند کـه جنس دانشآموزان و درصد تکلیف ریاضی انجام شده، تغییرات پیشرفت تحصیلی را تبیین میکنند اما میزان تحصیلات مادر و جنس دانشآموزان در رابطه بین پیشرفت تحصیلی و دو شاخص انجام تکلیف مدرسه نقش تعدیلکننده نداشتند. | ||
کلیدواژهها | ||
تکلیف مدرسه؛ پیشرفت تحصیلی؛ سطح تحصیلات مادر؛ جنس دانشآموز | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,184 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 522 |