تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,276 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,444,820 |
یادگیری مشارکتی و تفکر انتقادی | ||
روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
مقاله 9، دوره 5، شماره 19، فروردین 1388، صفحه 199-210 اصل مقاله (242.88 K) | ||
نویسنده | ||
زهرا حسینی | ||
مربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
چکیده | ||
هـدف این پژوهش، بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر افـزایش تفکـر انتقـادی بود. برای ایـن منظور 60 دانشجوی دختر رشته ریاضی (30 نفر گـروه آزمـایشی و 30 نفر گـروه گواه) با استفاده از پرسشنامه تفکـر انتقادی اوـسیـآر (OCR، 2000) آزمون شدند. پس یک واحد درسی در گـروه آزمایشی به شیوه مشارکتی و در گروه گواه به شیوه سخنرانی آموزش داده شـد. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغبری نشان دادند که هر سه مهارت تفکر انتقادی (تحلیل انتقادی، اعتبار شواهد و ارزشیـابی انتقـادی) در گـروه آزمـایشی بیش از گـروه گواه بود. چگونگی تأثیـر یادگیری مشارکتی بر مهارتهای تفکر انتقادی مورد بحث قرار گرفت. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری مشارکتی؛ تفکر انتقادی؛ تحلیل انتقادی؛ اعتبار شواهد؛ ارزشیابی انتقادی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,183 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 873 |