| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,551,949 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,265,031 |
یادگیری مشارکتی و تفکر انتقادی | ||
| روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
| مقاله 9، دوره 5، شماره 19، فروردین 1388، صفحه 199-210 اصل مقاله (242.88 K) | ||
| نویسنده | ||
| زهرا حسینی | ||
| مربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
| چکیده | ||
| هـدف این پژوهش، بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر افـزایش تفکـر انتقـادی بود. برای ایـن منظور 60 دانشجوی دختر رشته ریاضی (30 نفر گـروه آزمـایشی و 30 نفر گـروه گواه) با استفاده از پرسشنامه تفکـر انتقادی اوـسیـآر (OCR، 2000) آزمون شدند. پس یک واحد درسی در گـروه آزمایشی به شیوه مشارکتی و در گروه گواه به شیوه سخنرانی آموزش داده شـد. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغبری نشان دادند که هر سه مهارت تفکر انتقادی (تحلیل انتقادی، اعتبار شواهد و ارزشیـابی انتقـادی) در گـروه آزمـایشی بیش از گـروه گواه بود. چگونگی تأثیـر یادگیری مشارکتی بر مهارتهای تفکر انتقادی مورد بحث قرار گرفت. | ||
| کلیدواژهها | ||
| یادگیری مشارکتی؛ تفکر انتقادی؛ تحلیل انتقادی؛ اعتبار شواهد؛ ارزشیابی انتقادی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,188 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 878 |
||