| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,555,109 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,266,006 |
تأثیر آموزش خودآموزی کلامی بر کاهش نشانههای برانگیختگی در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی | ||
| روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
| مقاله 8، دوره 5، شماره 19، فروردین 1388، صفحه 209-220 اصل مقاله (302.71 K) | ||
| نویسندگان | ||
| صمد قصابی1؛ معصومه تجریشی2؛ سیدمحمود میرزمانی3 | ||
| 1کارشناس ارشد روانشناسی کودکان استثنایی | ||
| 2استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی | ||
| 3استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) | ||
| چکیده | ||
| بهمنظـور بررسی تأثیر آموزش خودآموزی کلامی بر کاهش نشانههـای بـرانگیختگی دانشآمـوزان دارای اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی (ADHD)، 30 پسـر کلاس سوم و چهارم ابتدایی مبتلا بهADHD، بر مبنای فهرست نشانه مرضی کودک (گدو و اسپرافکین، 1999) و مصاحبه بـالینی منطبق بر ملاکهـای تشخـیصی ADHD در DSM-IV-TR (2000) انتخاب و بر مبنای سن، پایه تحصیلی و هوش (آزمون هوش ریون) همتا شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه قرار گرفتند (هر گروه 15 نفر). گروه آزمایشی در 8 جلسه یکساعته برنامه آموزشی خودآموزی کلامی را دریافت کردند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دادند که بین بهکارگیری خودآموزی کلامی و کاهش نشانههای برانگیختگی رابطه معناداری (01/0P<) وجود دارد. در مجموع، مداخله آموزشی خودآموزی کلامی موجب کاهش نشانههای برانگیختگی در دانش آموزان مبتلا به ADHD شد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اختـلال نارساییتوجه؛ فـزونکنشی؛ برانگیختگی؛ خودآموزی کلامی؛ دانشآموز | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,346 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 702 |
||