تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,463,716 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,475,987 |
تحول کنشهای اجرایی در کودکان بهنجار و فزون کنش: از پیشدبستان تا پایان دبستان | ||
روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
مقاله 8، دوره 11، شماره 42، دی 1393، صفحه 209-218 اصل مقاله (222.62 K) | ||
نویسندگان | ||
آمنه کرمشائی1؛ احمد عابدی2 | ||
1کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی | ||
2دانشیار دانشگاه اصفهان | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر مقایسه تحول کنشهای اجرایی در کودکان بهنجار و فزونکنش بود. 420 کودک (210 نفر بهنجار، 210 نفر فزونکنش) 5 تا 12 ساله مراکز پیشدبستانی و دبستانهای شهر اصفهان به روش نمونهبرداری چندمرحلهای انتخاب شدند و به پرسشنامه کانرز والدین (کانرز، 1997) و خرده آزمون برج نپسی (کورکمن،کرک و کمپ، 1998) پاسخ دادند. نتایج تحلیل واریانس دو راهه نشان دادند بین میانگین نمرههای کنشهای اجرایی کودکان عادی و فزونکنش تفاوت معنادار وجود دارد و عملکرد کودکان فزونکنش به طور معناداری پایینتر است. همچنین بر اساس این یافتهها میتوان نتیجه گرفت روند تحول کنشهای اجرایی در کودکان فزونکنش و عادی، با توجه به سن سیر صعودی دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
کنشهای اجرایی؛ فزونکنشی؛ کودکان پیشدبستانی و دبستانی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,086 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 723 |