| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,555,177 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,266,034 |
تحول کنشهای اجرایی در کودکان بهنجار و فزون کنش: از پیشدبستان تا پایان دبستان | ||
| روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
| مقاله 8، دوره 11، شماره 42، دی 1393، صفحه 209-218 اصل مقاله (222.62 K) | ||
| نویسندگان | ||
| آمنه کرمشائی1؛ احمد عابدی2 | ||
| 1کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی | ||
| 2دانشیار دانشگاه اصفهان | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر مقایسه تحول کنشهای اجرایی در کودکان بهنجار و فزونکنش بود. 420 کودک (210 نفر بهنجار، 210 نفر فزونکنش) 5 تا 12 ساله مراکز پیشدبستانی و دبستانهای شهر اصفهان به روش نمونهبرداری چندمرحلهای انتخاب شدند و به پرسشنامه کانرز والدین (کانرز، 1997) و خرده آزمون برج نپسی (کورکمن،کرک و کمپ، 1998) پاسخ دادند. نتایج تحلیل واریانس دو راهه نشان دادند بین میانگین نمرههای کنشهای اجرایی کودکان عادی و فزونکنش تفاوت معنادار وجود دارد و عملکرد کودکان فزونکنش به طور معناداری پایینتر است. همچنین بر اساس این یافتهها میتوان نتیجه گرفت روند تحول کنشهای اجرایی در کودکان فزونکنش و عادی، با توجه به سن سیر صعودی دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| کنشهای اجرایی؛ فزونکنشی؛ کودکان پیشدبستانی و دبستانی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,095 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 727 |
||