| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,610,136 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,290,551 |
ماهیت دانش از دیدگاه پل هرست و دلالتهای آن بر انتخاب محتوای تعلیم و تربیت | ||
| پژوهشهای معرفت شناختی | ||
| مقاله 5، دوره 3، شماره 7، خرداد 1393، صفحه 83-106 اصل مقاله (197.3 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سمیرا حیدری1؛ فاطمه زیباکلام مفرد2؛ محمدعلی میرزابیگی2 | ||
| 1دانشآموخته دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه تهران | ||
| 2دانشیار دانشگاه تهران | ||
| چکیده | ||
| انتخاب محتوای تعلیم و تربیت همواره در زمره مسائل مهم مورد بحث فیلسوفان و اندیشمندان عرصه تعلیم و تربیت بوده است. این مسئله امروزه با توجه به افزایش روزافزون دانش جایگاه ویژهای پیدا نموده است و همواره این پرسش مطرح است که از میان فوج عظیم دانشهای عصر حاضر کدام دانشها برای ارائه در نهادهای تعلیم و تربیت اهمیت دارد. پل هرست یکی از فیلسوفان برجسته قرن بیستم در انگلستان و یکی از بنیانگذاران مکتب فلسفی و تربیتی لندن، نظریه «اشکال دانش» را در حوزه معرفتشناسی ارائه داد و این اشکال را بهعنوان محتوای تعلیم و تربیت همگانی معرفی نمود. در این مقاله با روش توصیفیـتحلیلی، نظریه «اشکال دانش» هرست مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است و اصول انتخاب محتوا مبتنی بر شکلگیری نظریه معرفتشناسی مذکور ارائه شده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تعلیم و تربیت؛ محتوا؛ هرست؛ نظریه اشکال دانش | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,183 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 425 |
||