| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,561,543 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,269,004 |
بررسی میزان کاهش مصرف سوخت در خودروی هایبرید موازی نرم به کمک مدلسازی ریاضی | ||
| مهندسی مکانیک و ارتعاشات | ||
| مقاله 3، دوره 2، شماره 3 - شماره پیاپی 4، آذر 1390، صفحه 17-20 اصل مقاله (325.55 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | ||
| نویسندگان | ||
| مجید قدسی* 1؛ علیرضا خجسته پور2؛ جواد درویشی3 | ||
| 1مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات, تهران، ایران | ||
| 2مهندسی مکانیک، شرکت ایران خودرو حوزه مشاوران جوان تهران، ایران | ||
| 3مهندسی مکانیک، شرکت ایران خودرو حوزه مشاوران جوان, تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| امروزه به منظور کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودروها روشهای متعددی ابداع و بکار گرفته شده، که یکی از مشهودترین آنها استفاده از سیستم نیروی محرکة هایبرید است. این نوع سیستم محرکه ترکیبی از موتور احتراق داخلی و الکتریکی میباشد که در کنار هم قدرت مورد نیاز خودرو را تولید و علاوه بر آن محدودیتهای یکدیگر را با استفاده از همپوشانی همزمان مرتفع میکنند. این پژوهش مبتنی بر نتایج آزمون و مدلسازی رایانهای خودرو شامل مدل مقدار متوسط موتور احتراقی، مدل سیستم انتقال قدرت، دینامیک طولی خودرو و موتور الکتریکی در نرم افزار Matlab/Simulink است. نتایج نشان می دهند که هرچند توان موتور الکتریکی کمکی در مقایسه با موتور احتراقی کمتر است (کمتر از 10 درصد) اما با استفاده از آن و راهبردهای مناسب کنترلی در چرخه درون شهری میتوان به کاهش مصرف سوخت تا 30 درصد دست یافت. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مدلسازی دینامیکی؛ سیستم نیروی محرکه هایبرید موازی؛ هایبرید نرم؛ مدل موتور احتراقی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 767 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 758 |
||