تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,271 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,907 |
بررسی اثر مقدار اینرسی سر شفت گیربکس بر اغتشاشات اولیه شروع به کار خودروی سواری با استفاده از روش دینامیک چند جرمی | ||
مهندسی مکانیک و ارتعاشات | ||
مقاله 7، دوره 3، شماره 2 - شماره پیاپی 7، شهریور 1391، صفحه 37-43 اصل مقاله (9.9 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | ||
نویسندگان | ||
حمیدرضا خدامی1؛ علیرضا ارغوان* 2؛ کاظم رضاکاشیزاده3 | ||
1گروه مهندسی مکانیک، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی ، سمنان، ایران | ||
2عضو هیآت علمی ، گروه مهندسی مکانیک، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی ، سمنان، ایران | ||
3مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی صنایع و معادن استان قم | ||
چکیده | ||
یکی از مشکلات بزرگ کوپلینگها ایجاد لرزش و انتقال آن به سیستمهای محرک و متحرک است که بسته به نوع کوپلینگ، این لرزشها در شروع حرکت و یا در کل مسیر حرکت محرک به آن تحمیل میگردد. در این راستا کلاچ یکی از پرکاربردترین کوپلینگ مورد استفاده در صنعت خودرو میباشد که دارای معضلات و مشکلات زیادی در زمینه لرزش و ارتعاشات، هم از طرف موتور و هم از سمت گیربکس است. دراین مقاله به بررسی تأثیر اینرسی شفت ورودی گیربکس به رفتار ارتعاشی کلاچ بالاخص در ارتعاشات اولیه و لحظات ابتدایی شروع به حرکت یک خودروی سواری پرداخته شده است. در ابتدا عوامل تأثیرگذار بر ارتعاشات کلاچ خشک تک صفحهای در ابتدای حرکت خودرو مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت میزان اثر انحراف مقدار اینرسی شفت متصل به کلاچ از سمت گیربکس از مقدار واقعی و ایدهآل خود بر لرزش کلاچ مورد مطالعه قرار گرفته است و در ادامه راهکارهای کاربردی به منظور بهبود این ضعف ارائه شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
کلاچ خشک تک صفحهای؛ اثر اینرسی گیربکس؛ ارتعاشات کلاچ؛ دینامیک چند جرمی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 990 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,535 |