| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,563,305 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,269,468 |
بررسی تاثیرچسبندگی-لغزش برترک خوردگی صفحه ی بتن آرمه با استفاده ازمدل شبکه ای | ||
| آنالیز سازه - زلزله | ||
| مقاله 3، دوره 11، شماره 1، خرداد 1393، صفحه 21-28 اصل مقاله (5.05 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| حمید شجاعی فر؛ مسعود فرزام | ||
| چکیده | ||
| چکیده: دراین مقاله سه مدل چسبندگی-لغزش(Farra,Harajli,CEB-FIP) که برمبنای نتایج مطالعات تجربی قبلی بدست آمدهاند، مطالعه میشوند تا اثر چسبندگی-لغزش در فاصلهی ترک و نحوهی انتشار ترک صفحهی بتنآرمه بررسی شود. برای این منظور، یک صفحهی بتنآرمه با استفاده از مدل عددی شبکهای توسط نرمافزار ABAQUS مدل سازی شده است و روند ترک خوردگی توسط خرابی عضوهای میلهای بتن نشان داده شده است. مدلهای شبکهای بر اساس معیار ترک خوردگی توسعه یافته و با بکارگیری اصول مکانیک شکست در ارزیابی ترکخوردگی اعضا بتنآرمه بکار رفتهاند. بتن وفولاد با یک مدل برهم کنشدهنده (Bond-Link) و با در نظر گرفتن اثر چسبندگی-لغزش با یکدیگر ترکیب شدهاند تا رفتار مصالح ترکیبی بتنآرمه را توصیف کنند. نتایج تحلیلها نشان دادهاند که مدلهای چسبندگی-لغزش تاثیر مهمی در فاصلهی ترک، عرض ترک، نحوهی انتشار ترک و موضع شدگی خرابی دارند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| کلید واژگان: مدل شبکهای؛ مکانیک شکست؛ گسترش ترک؛ روابط چسبندگی؛ لغزش | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,650 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,691 |
||