تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,246 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,894 |
بررسی تاثیرچسبندگی-لغزش برترک خوردگی صفحه ی بتن آرمه با استفاده ازمدل شبکه ای | ||
آنالیز سازه - زلزله | ||
مقاله 3، دوره 11، شماره 1، خرداد 1393، صفحه 21-28 اصل مقاله (5.05 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حمید شجاعی فر؛ مسعود فرزام | ||
چکیده | ||
چکیده: دراین مقاله سه مدل چسبندگی-لغزش(Farra,Harajli,CEB-FIP) که برمبنای نتایج مطالعات تجربی قبلی بدست آمدهاند، مطالعه میشوند تا اثر چسبندگی-لغزش در فاصلهی ترک و نحوهی انتشار ترک صفحهی بتنآرمه بررسی شود. برای این منظور، یک صفحهی بتنآرمه با استفاده از مدل عددی شبکهای توسط نرمافزار ABAQUS مدل سازی شده است و روند ترک خوردگی توسط خرابی عضوهای میلهای بتن نشان داده شده است. مدلهای شبکهای بر اساس معیار ترک خوردگی توسعه یافته و با بکارگیری اصول مکانیک شکست در ارزیابی ترکخوردگی اعضا بتنآرمه بکار رفتهاند. بتن وفولاد با یک مدل برهم کنشدهنده (Bond-Link) و با در نظر گرفتن اثر چسبندگی-لغزش با یکدیگر ترکیب شدهاند تا رفتار مصالح ترکیبی بتنآرمه را توصیف کنند. نتایج تحلیلها نشان دادهاند که مدلهای چسبندگی-لغزش تاثیر مهمی در فاصلهی ترک، عرض ترک، نحوهی انتشار ترک و موضع شدگی خرابی دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
کلید واژگان: مدل شبکهای؛ مکانیک شکست؛ گسترش ترک؛ روابط چسبندگی؛ لغزش | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,645 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,683 |