| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,572,961 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,273,419 |
بررسی اثربخشی آموزشهای فراشناخت و ذهن آگاهی بر رفتارشهروندی سازمانی معلمان شهرستان بجنورد | ||
| فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
| مقاله 3، دوره 8، شماره 35، تیر 1392، صفحه 1-17 اصل مقاله (456.89 K) | ||
| نوع مقاله: پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| مجید صفاری نیا1؛ احمد علیپور2؛ علیرضا آقایوسفی3؛ عبدالله مفاخری4 | ||
| 1دانشیارگروه روانشناسی دانشگاه پیام نور | ||
| 2- استاد گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور | ||
| 3دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور | ||
| 4دانشجوی دکترای روانشناسی دانشگاه پیام نور | ||
| چکیده | ||
| هدف این پژوهش بررسی اثر آموزش فراشناخت و ذهن اگاهی بر رفتار شهروندی سازمانی است. روش تحقیق نیمه آزمایشی است. جامعه آماری کلیه معلمان مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی (شهربجنورد) در سال تحصیلی 93-1392 میباشند که تعداد کل آنها 540 نفراست. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشهای سه کلاس به تعداد 90 نفرانتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش(60نفر) و یک گروه کنترل(30نفر) قرار گرفتند. به یکی از گروههای آزمایش فراشناخت و به دیگری ذهن آگاهی آموزش داده شد. برای اندازه گیری رفتار شهروندی سازمانی از پرسشنامه پودساکف وهمکاران (1990)استفاده شد. تجزیه تحلیل دادهها از روش تحلیل کواریانس و مانکوا انجام شد. یافتهها نشان دادکه رفتار شهروندی سازمانی در معلمانی که درگروههای تحت آموزش فراشناخت وذهن آگاهی قرارداشتند از معلمانی که درگروه کنترل بودند به طور معناداری بیشتر بود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فراشناخت؛ ذهن آگاهی؛ رفتارشهروندی سازمانی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 697 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 495 |
||