تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,174 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,833 |
فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 7، دوره 8، شماره 35، تیر 1392، صفحه 1-27 اصل مقاله (882.17 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مهدی قاسمی مطلق1؛ مهوش کاظمی قره چه2؛ مقصود امینخندقی3؛ حسین جعفری ثانی4 | ||
1دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان | ||
2این مقاله مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی از دانشگاه فردوسی مشهد می باشد | ||
3کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد | ||
4مسئول مکاتبات: دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد (استاد راهنما) | ||
چکیده | ||
در جهان پیشرفته و به سرعت متغیر امروز ترکیب فنآوریهای الکترونیکی در فرایند آموزش و یادگیری و محتوای برنامه درسی آموزش عالی، امری اجتناب ناپذیر است. مطالعه حاضر با بررسی پژوهشها و منابع مکتوب و غیر مکتوب داخلی و خارجی، با هدف معرفی محتوای الکترونیکی و ثأثیر آن در یادگیری پویا، ضمن ارائه مدلها و رویکردهای نوین در تولید محتوای الکترونیکی از قبیل ADDIE,SCORM, P3، به طرح چند پرسش در زمینه فرایند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدلP3 و ابزارهای تألیف آن میپردازد. نتایج حاصل در عین این که اثر بخشی محتوای الکترونیکی را در افزایش یادگیری خاطر نشان میکند، به محدودیت عمده آن در پر هزینه بودن فرایند تولید محتوا اشاره مینماید. بر این اساس، نکاتی در مورد تولید محتوای الکترونیکی در حوزه برنامه درسی آموزش عالی پیشنهاد شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش الکترونیکی؛ محتوای الکترونیکی؛ فرایند تولید محتوای الکترونیکی؛ ابزارهای تألیف | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 862 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 6,396 |