| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,573,140 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,273,465 |
بررسی مؤلفه های سرمایه روانشناختی درنظام آموزش عالی جهت ارائه مدل | ||
| فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
| مقاله 1، دوره 8، شماره 33، دی 1391، صفحه 1-12 اصل مقاله (623.83 K) | ||
| نوع مقاله: پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| بهرنگ اسماعیلی شاد1؛ کیومرث نیاز آذری2؛ دکتر محمد صالحی3؛ دکتر ترانه عنایتی4 | ||
| 1دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | ||
| 2. دانشیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | ||
| 3دانشیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | ||
| 4استادیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | ||
| چکیده | ||
| امروزه اندیشمندان بر این باورند که صرف وجود سه نوع سرمایه مادی، انسانی و اجتماعی، برای موفقیت سازمانها کافی نیست بلکه صفات مثبت کارکنان موضوعی حائز اهمیتتر است (براتی سده، 1390). نظر به اهمیت مؤلفههای روان شناختی در حوزه سازمان و مدیریت، امروزه از نوعی سرمایه با نام «سرمایه روان شناختی» سخن به میان آمده است. نظر به اهمیت سرمایه روان شناختی در زندگی اجتماعی و سازمانی و به دلیل خلأ پژوهشی که به شناسایی مؤلفههای مؤثر بر آن پرداخته باشد، هدف پژوهش حاضر بررسی و شناسایی مؤلفه های مثبت روانشناختی دخیل در شکل گیری این نوع سرمایه می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت بود از اعضای هیأت علمی تمام وقت منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی. نمونه گیری از نوع «تصادفی طبقهای» میباشد. با استناد به ادبیات و مبانی نظری و پیشینه پژوهشی 100 مؤلفه شناسایی و با آزمون تحلیل عاملی تأییدی مورد سنجش قرار گرفت. تناسب مدل نیز بوسیله ماتریس همبستگی مورد آزمون قرار گرفت. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سرمایه روان شناختی؛ خود کارآمدی؛ تاب آوری؛ امید؛ خوش بینی؛ معنویت گرایی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 774 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,011 |
||