تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,329 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,943 |
تاثیر قصه گویی همراه با ایفای نقش بر یادگیری مهارتهای اجتماعی کودکان ناتوان ذهنی آموزش پذیر | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 3، دوره 7، شماره 31، تیر 1391، صفحه 1-18 اصل مقاله (633.81 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ربابه ابارشی1؛ دکترسعید تیموری2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام | ||
2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر قصه گویی همراه با ایفای نقش بر یادگیری مهارتهای اجتماعی کودکان ناتوان ذهنی آموزش پذیر انجام شده است.این مطالعه از نوع شبه تجربی ،با طرح پیش آزمون –پس آزمون با گروه کنترل است .گروه نمونه این پژوهش بااستفاده از روش نمونه گیری هدفمند،متشکل از30کودک ناتوان ذهنی آموزش پذیر بودند که به صورت تصادفی 15نفردر گرو آزمایش 15نفر درگروه کنترل قرار گرفتند .گروه آزمایش درطول 5/2ماه ،25جلسه تحت آموزش مهارت های اجتماعی باشیوه قصه گویی همراه با ایفای نقش قرار گرفت.داده ها پس از اتمام جلسات،جمع آوری وبااستفاده ازآزمون tبرای گروه های مستقل تجزیه وتحلیل شد.نتایج نشان داد که آموزش مهارتهای اجتماعی ازطریق قصه گویی همراه با ایفای نقش باعث بهبود رشد اجتماعی و اجتماعی شدن در آزمودنی ها بود | ||
کلیدواژهها | ||
قصه گویی؛ ایفای نقش؛ کودکان ناتوان ذهنی آموزش پذیر؛ مهارتهای اجتماعی شدن؛ ارتباط زبانی؛ خود رهبری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,924 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 17,257 |