تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,453,299 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,468,991 |
ارائه یک چهارچوب مفهومی برای سنجش کیفیت در دانشگاه | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 5، دوره 6، شماره 26، دی 1390، صفحه 1-17 اصل مقاله (460.33 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
دکتر محمد عطایی1؛ دکتر مرتضی موسی خانی2؛ داود حق خواه3؛ رقیه حسن زاده4 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت دولتی واحد علوم وتحقیقات وعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین | ||
2دانشیار دانشکده مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین | ||
3دانشجوی دکترا دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، عضو هیأت علمی دانشاه میانه | ||
4دانشجوی دکترا دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، عضو هیأت علمی دانشاه میانه. | ||
چکیده | ||
مطالعه صورت گرفته با هدف کلی شناخت مشکلات خدمات آموزشی و رفاهی به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با رویکرد به مدلهای مشتری مدار انجام گرفته است. پژوهش حاضر بر اساس مدل تغییر یافته servqual که بر شش بعد اصلی کیفیت خدمات آموزشی و امکانات رفاهی دانشجویی ارائه شده، استوار است. در این پژوهش شش فرضیه مطرح گردید، که سه فرضیه صحیح رد گردید و فرضیات مخالف مبتنی بر وجود شکاف و معنیدار بودن مورد توجه قرار گرفت. روش تحقیق این پژوهش از نوع پیمایشی و مدل مورد بررسی مدل ترکیبی بوده است. تعداد نمونه این پژوهش دویست و نود و شش نفر بود که از فرمول مورگان به تعیین حجم نمونه پرداخته و به صورت طبقهای و تصادفی در چهار دانشکده از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین توزیع گردید. ابزار جمعآوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه و مصاحبه میباشد که بر اساس طیف هفت گزینهای در شناخت وضع موجود و ادراکات مورد توجه قرار گرفته است و از روشهای آمار استنباطی شامل: آزمون فریدمن، آزمون کروسکال - والیس، آزمون ویل کاکسون، برحسب ضرورت با توجه به فرضیات و مسائل تحقیق به کار گرفته شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
دانشگاه؛ کیفیت آموزش؛ دانشجویان؛ مدل SERVQUAL | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 783 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 400 |