تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,536 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,356 |
طراحی فرصتهای یادگیری در آموزش و پرورش | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 1، دوره 6، شماره 24، دی 1389، صفحه 1-15 اصل مقاله (390.68 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
طهمورث آقاجانی1؛ غلامرضا عزیزی2؛ جمال صادقی3 | ||
1عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس. | ||
2عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه. | ||
3عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل. | ||
چکیده | ||
فناوریهای جدید الکترونیکی عامل بسیار مهمی در شکلگیری بافتهای اجتماعی و فرهنگی جدید به شمار میرود و بافتهای جدید، محیطهای جدید آموزشی و راههای جدید طراحی آموزش را ایجاب میکند. متخصصان آموزشی باید تجارب یادگیری را متناسب با این وضعیت طراحی کنند. آموزش و پرورش وسیلهای مهم در انتقال فرهنگ جامعه و نشر آن است. قسمت عمدهای از آن چه دانشآموزان درباره اختیارات و امکانات زندگی خود میآموزند مربوط به تجاربی است که متخصصان آموزشی طراحی کردهاند. باید به خاطر داشت که هیچ گاه یادگیری دانشآموزان به صورت تصادفی اتفاق نمیافتد، بلکه نتیجه مستقیم تجارب و فرصتهای یادگیری آنان است. در این مقاله برخی از الگوهای طراحی آموزشی، مدل کارآیی و عقاید ساختگرایان درباره یادگیری مورد بحث و بررسی قرار میگیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
طراحی؛ فرصتهای یادگیری؛ آموزش و پرورش | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,852 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,198 |