تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,193 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,851 |
بررسی دیدگاههای دبیران شهر تهران در مورد کار برد کامپیوتر در آموزش و رابطه آن با اضطراب کامپیوتر | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 5، دوره 5، شماره 20، آبان 1388، صفحه 1-23 اصل مقاله (513.4 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حسن رستگارپور1؛ فریبا سلیقه2 | ||
1هیات علمی دانشگاه تربیت معلم تهران | ||
2کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی | ||
چکیده | ||
این پژوهش به منظور بررسی دیدگاههای دبیران دوره متوسطه نظری شهر تهران در مورد کاربرد کامپیوتر در آموزش و رابطة آن با اضطراب کامپیوتر انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دبیران دوره متوسطه شهر تهران است که تعداد آنها 14356 نفر میباشد و از میان آنها 548 نفر شامل 282 مرد و 266 زن به صورت نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب گردید. دادههای جمعآوری شده از اجرای آزمون اضطراب کامپیوتر، و پرسشنامه محقق ساختة تجربة کار با کامپیوتر و کاربرد کامپیوتر در آموزش با استفاده از روش آماری همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که در کاربرد کامپیوتر برای آموزش براساس میزان تحصیلات، جنسیت و سابقه تدریس در بین دبیران متوسطه شهر تهران تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین بین میزان اضطراب کامپیوتر و کاربرد کامپیوتر در آموزش (مهارتهای پیش از آموزش، مهارتهای ضمن آموزش، مهارتهای بعد از آموزش) در بین دبیران رابطه معنیدار و معکوس وجود دارد. اما بین میزان اضطراب کامپیوتر و جنسیت تفاوت معنیداری مشاهده نشد. بر اساس یافتههای پژوهش پیشنهاد شد که دبیران با دورههای آموزشی کامپیوتر و زبان انگلیسی تخصصی کامپیوتر آشنا شوند تا از طریق افزایش تجربة کار با کامپیوتر، شاهد کاهش اضطراب کامپیوتر و کاربرد کامپیوتر در مهارتهای آموزشی پیش از آموزش، ضمن آموزش و بعد از آموزش باشیم. | ||
کلیدواژهها | ||
کاربرد کامپیوتر؛ اضطراب کامپیوتر؛ آموزش؛ کامپیوتر در آموزش | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 656 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 273 |