| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,565,216 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,270,115 |
ارتباط بین سبکهای مطالعه و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه اصفهان | ||
| فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
| مقاله 8، دوره 4، شماره 15، مرداد 1387، صفحه 1-24 اصل مقاله (374.63 K) | ||
| نوع مقاله: پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| صفورا مسائلی1؛ محمد علی نادی2؛ نرگس سعیدیان2 | ||
| 1کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی | ||
| 2استادیار دانشگاه خوراسگان- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین سبکهای مطالعه و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه اصفهان پرداخته است. بدین منظور 373 نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه اصفهان به روش نمونهگیری تصادفی سهمی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات در این پژوهش از پرسشنامه سبکهای مطالعه (RASI)، تایت و انتوایستل (1995) و پرسشنامه انگیزش پیشرفت تحصیلی (ISM)، مک اینرنی و وینکالایر (1994) که در ایران پایایی آن80/0 به دست آمده بود، استفاده شده است. روش پژوهش با توجه به ماهیت پژوهش، همبستگی بوده است. جهت تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج بدست آمده در این پژوهش نشان داد که بین سبکهای مطالعه (سطحی، عمقی، راهبردی، آگاهی فراشناختی و خودباوری تحصیلی) و انگیزش پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری در سطح (01/0)>Pوجود دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سبکهای مطالعه؛ انگیزش پیشرفت تحصیلی؛ دانشجویان؛ دانشگاه | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 631 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 483 |
||