تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,367 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,980 |
ارتباط بین سبکهای مطالعه و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه اصفهان | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 8، دوره 4، شماره 15، مرداد 1387، صفحه 1-24 اصل مقاله (374.63 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
صفورا مسائلی1؛ محمد علی نادی2؛ نرگس سعیدیان2 | ||
1کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی | ||
2استادیار دانشگاه خوراسگان- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین سبکهای مطالعه و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه اصفهان پرداخته است. بدین منظور 373 نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه اصفهان به روش نمونهگیری تصادفی سهمی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات در این پژوهش از پرسشنامه سبکهای مطالعه (RASI)، تایت و انتوایستل (1995) و پرسشنامه انگیزش پیشرفت تحصیلی (ISM)، مک اینرنی و وینکالایر (1994) که در ایران پایایی آن80/0 به دست آمده بود، استفاده شده است. روش پژوهش با توجه به ماهیت پژوهش، همبستگی بوده است. جهت تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج بدست آمده در این پژوهش نشان داد که بین سبکهای مطالعه (سطحی، عمقی، راهبردی، آگاهی فراشناختی و خودباوری تحصیلی) و انگیزش پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری در سطح (01/0)>Pوجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
سبکهای مطالعه؛ انگیزش پیشرفت تحصیلی؛ دانشجویان؛ دانشگاه | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 619 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 466 |