تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,167 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,829 |
بررسی تأثیرات اندازه فاصله اولین سوراخ روی بال تیر از بر ستون در رفتار لرزهای اتصال DFC | ||
آنالیز سازه - زلزله | ||
مقاله 2، دوره 12، شماره 1، خرداد 1394، صفحه 9-18 اصل مقاله (1.3 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محسن علی بخش* 1؛ روح اله احمدی جزنی2؛ محمد سهیل قبادی3؛ پیمان شادمان حیدری2؛ مهدی امری4 | ||
1کارشناسیارشد سازه، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بروجرد، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، بروجرد، ایران | ||
2عضو هیأتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شرق، تهران، ایران | ||
3عضو هیأتعلمی دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، قزوین، قزوین، ایران | ||
4عضو هیأتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مراغه، مراغه، ایران | ||
چکیده | ||
اتصالات کاهش یافته در مقطع تیر به عنوان اتصالات شکل پذیر در قابهای خمشی ویژه شناخته میشوند. نمونهای از اتصال مقطع کاهش یافته تیر که در آیین نامههای معتبر ساختمانی معرفی شده اتصال با کاهش مقطع بال تیر به وسیله برش شعاعی (RBS) میباشد. به منظور کاهش هزینه ساخت و همچنین اجرای سادهتر این نوع اتصال روش جدیدی بر مبنای ایجاد سوراخهای در بال تیر (DFC) به جای برش بال پیشنهاد شده است. در این پژوهش تاثیر فاصله اولین سوراخ روی بال تیر از بر ستون که به منظور کاهش مقطع ایجاد شده در رفتار لرزهای اتصال DFC مورد ارزیابی قرار گرفته است. این مطالعه نشان میدهد که فاصله اولین سوراخ از بر ستون در بازه مکانی که بر اساس نسبتی از عرض بال تیر به میزان ( ) میباشد، رفتار شکل پذیر اتصال DFC را تامین مینماید. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,008 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,026 |