تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,359 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,444,914 |
ارزش تشخیصی آزمون ترسیم خانواده جهت شناسایی چگـونگیارتبــاط کودکــان 4 تــا 6 ســاله بــا اعضــای خــانواد ه | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 5، دوره 1، شماره 1، دی 1383، صفحه 1-25 اصل مقاله (770.07 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
اعظم صالحی1؛ دکتر شهین علیایی زند2؛ دکتر هادی بهرامی2 | ||
1کارشناس ارشد از دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بهبهان | ||
2عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف بررسی ارزش تشخیصی آزمـون ترسـیم خـانواده، در شناسـاییچگونگی ارتباط کودکان 4 الی 6 ساله با اعضای خانواده خود صورت گرفت. بدین منظور تعداد 08 آزمودنی دختـر و پسـر4 تـا6 سـاله از دو مهـدکودک منـاطقشمالی و جنوبی تهران به عنوان نمونه انتخاب شدند. بر روی این گروه، آزمون ترسیم خـانوادهاجرا شد و با هر یک آزمودنیها و همچنین با والدین آنها مصاحبه ای صورت گرفت. یافتـه هـایاین پژوهش نشان می دهد که بطور کلـی تعـدادی از علائـم تفسـیری آزمـون فـرافکن ترسـیمخانواده، از جمله ارزنده سازی، نا ارزنده سازی والدین و حذف آنها از ترسیم، جهت تشخیص چگونگی ارتباط کودک با اعضای خانواده، کارایی لازم را دارا هستند | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 599 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 304 |