تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,309 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,931 |
بررسی اثر جریان های نوسانی بر آئرودینامیک جفت ایرفویل پشت سر هم | ||
مهندسی مکانیک و ارتعاشات | ||
مقاله 3، دوره 6، شماره 3 - شماره پیاپی 20، آذر 1394، صفحه 24-29 اصل مقاله (3.55 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | ||
نویسندگان | ||
علی حیدری* 1؛ یزدان پیرحیاتی2 | ||
1استادیار، مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران | ||
2دانشجو | ||
چکیده | ||
در این تحقیق جریان نوسانی دو بعدی در اطراف دو ایرفویل پشت سر هم به صورت عددی شبیهسازی شده است. با فرض جریان ناپایا، تراکم ناپذیر و لزج، اثر سرعت جریان نوسانی و همچنین فرکانسهای مختلف با زاوایای حمله متفاوت بر ضرایب آئرودینامیکی دو ایرفویل SD7003 پشت سر هم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. عدد رینولدز مورد بررسی در ناحیه آرام و برابر Re=11600 بوده و فاصله بین دو ایرفویل برابر کورد ایرفویل می باشد. پس از بررسی استقلال از شبکه و استقلال از گام زمانی، اعتبار نتایج عددی بررسی می شود. هدف از این تحقیق رسیدن به شرایط پروازی میکروپرندگان دوباله برای حفظ پایداری در جریان های تند بادی و نوسانی است. لذا باید اثر پارامترهایی از قبیل سرعت جریان، فرکانس نوسان تندباد، فاصله بین دو ایرفویل، زاویه حمله ایرفویل اول و بررسی اثر تمامی آنها برای فویل پشتی بررسی شود. نتایج نشانگر آن است که افزایش فرکانس نوسان سیال در ایرفویل جلویی، باعث کاهش ضریب برآ و افزایش ضریب پسا شده است. اما در ایرفویل عقبی با افزایش فرکانس نوسان سیال ضریب برآ و پسا با هم افزایش مییابد. | ||
کلیدواژهها | ||
جفت ایرفویل پشت سر هم؛ جریان نوسانی؛ آئرودینامیک؛ میکرو پرندگان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 797 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,605 |