| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,605,588 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,288,595 |
کاهش ارتعاشات بدنه خودرو ناشی از اغتشاش جاده با استفاده از کنترل کننده تطبیقی عصبی- فازی | ||
| مهندسی مخابرات جنوب | ||
| مقاله 1، دوره 5، شماره 17، آبان 1394، صفحه 1-8 اصل مقاله (495.17 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سپیده حیدری1؛ امین رمضانی2؛ مجید ناصریان3 | ||
| 1دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه | ||
| 2دانشگاه تربیت مدرس | ||
| 3دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز | ||
| چکیده | ||
| در این مقاله ابتدا مدل خطی سیستم تعلیق خودرو انتخاب و شبیهسازی و دادههای لازم جهت آموزش از آن استخراج میگردد. در راستای تحقق هدف سیستم تعلیق، با استفاده از روشهای مرسوم یک کنترلکننده PID برای سیستم تعلیق طراحی و از آن جهت آموزش کنترلکننده تطبیقی عصبی - فازی (ANFIS) استفاده شود. این سیستم ANFIS با استفاده از خطای خروجی کنترلکننده PID به صورت بر خط آموزش میبیند و پس از آموزش، کنترلکننده از مدار خارج و کنترلکننده تطبیقی عصبی - فازی به تنهایی کار کنترل سیستم را به عهده میگیرد. در صورت تغییر پارامترهای سیستم تحت کنترل، کنترلکننده مجدداً وارد مدار شده و شبکه با استفاده از خطای جدید بار دیگر آموزش میبیند. از ویژگیهای مهم این روش عدم نیاز به مدل ریاضی اجزای سیستم نظیر عملگر، فنر و کمک فنر که همگی غیرخطی هستند و عدم نیاز به ژاکوبین سیستم میباشد. در انتهای کار نتایج عملکرد کنترلکننده (ANFIS) که با یک کنترلکننده PID آموزش میبیند با یک کنترلکننده تناسبی - مشتقی خالص مقایسه میشود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سیستم تعلیق؛ کنترل کننده ANFIS | ||
| مراجع | ||
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 621 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 408 |
||