| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,603,694 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,287,877 |
بررسی تأثیر استفاده از یادگیری تلفیقی بر خلاقیت دانشجویان | ||
| ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی | ||
| مقاله 6، دوره 4، شماره 1، مرداد 1393، صفحه 113-128 اصل مقاله (191.85 K) | ||
| نوع مقاله: علمی - پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سید کاظم بنیهاشم* 1؛ عیسی رضایی2؛ مهدی بدلی3؛ علی دانا4 | ||
| 1دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مشکین شهر، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، مشکین شهر، ایران (نویسنده مسئول) Banihashem.kazem@yahoo.com | ||
| 2دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل rezaeiphd@gmail.com | ||
| 3دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مشکین شهر، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، مشکین شهر، ایران Badalimehdi24@yahoo.com | ||
| 4دانشجوی دوره دکتری تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی Ali_danaei1367@yahoo.com | ||
| چکیده | ||
| زمینه: یادگیری تلفیقی، الگوی جدیدی در نظام یادگیری است که با درهمتنیدن فنّاوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی از یکسو و ویژگیهای آموزش حضوری از سوی دیگر، منجر بهکارآمدی و اثربخشی آموزش و یادگیری میشود. هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر یادگیری تلفیقی بر خلاقیت دانشجویان انجام شده است. روش: روش پژوهش این تحقیق، شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون همراه با گروه کنترل بود. بدین ترتیب که ابتدا آزمون خلاقیت به هر دو گروه آزمایش و کنترل به صورت پیشآزمون داده شد و سپس در پایانترم تحصیلی دوباره از دانشجویان هر دو گروه پسآزمون گرفته شد. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافتهها: نتایج حاصل از تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که خلاقیت دانشجویان گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بهطور معناداری افزایش یافته است. بحث و نتیجهگیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر، یادگیری تلفیقی بهعنوان مؤلفه اثرگذار مثبت بر خلاقیت دانشجویان محسوب میشود، بنابراین، ضرورت دارد که یادگیری تلفیقی را در تدابیر آموزشی موردتوجه قرار داد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| یادگیری تلفیقی؛ خلاقیت؛ ابتکار؛ یادگیری الکترونیکی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,378 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,261 |
||