تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,366 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,444,923 |
رویکردی زتانه به اخلاق آموزشی (نل نودینگر و نظریه غم خواری) | ||
روانشناسی فرهنگی زن | ||
مقاله 1، دوره 2، شماره 4، تیر 1389، صفحه 1-13 اصل مقاله (206.01 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
مونا سرشار* | ||
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات خوزستان، اهواز، ایران | ||
چکیده | ||
این مقاله بر اساس درک عمیقی از «اخلاق غم خواری» نل نودینگز، فیلسوف زن می باشد، به عنوان سهمی مهمی که در فلسفه و تعلیم و تربیت اخالقی دارد. رویکرد غم خواری، یکی از رویکردهای معاصر در فلسفه اخالق است که می توان آن را در حیطه نظریه های عاطفه گرا قرار داد. نظریه غم خواری با تعریفی از روابط غم خواری، غم خوار و فرد مورد غم خواری شروع دهد شود. این نظریه، رویارویی ها و ارتباط های غم خواری را توضیح می می و به چگونگی پایه گذاری، حفظ و تقویت این ارتباط ها کمک می کند. مبنای اصلی تربیت اخالقی در اخالق غم خواری، این است که انسان به طور طبیعی تمایل دارد، مورد غم خواری قرار بگیرد. غم خواری، احترام به دامنه وسیعی از استعدادهای بشر را به اثبات می رساند. | ||
کلیدواژهها | ||
اخلاق غم خواری؛ نودینگز؛ غم خواری؛ عاطفه گرا | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 435 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 297 |