| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,577,604 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,275,601 |
بررسی رابطه خلاقیت با راهبردهای مقابلهای دانشجویان | ||
| ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی | ||
| مقاله 5، دوره 2، شماره 3، دی 1391، صفحه 83-95 اصل مقاله (156.16 K) | ||
| نوع مقاله: علمی - پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| مجتبی واحدیان* 1؛ نجمه حسینی خواه2 | ||
| 1نویسنده مسئول | ||
| 2نویسنده | ||
| چکیده | ||
| زمینه: خلاقیت موضوع مهم و جالبی برای مطالعه است. بسیاری از پژوهشگرانی که در زمینه خلاقیت مطالعه کرده اند بخشی از مطالعات خود را به توصیف ویژگیهای افراد خلاق اختصاص دادهاند و مجموعه ویژگیهای مطرح شده نیز در طیف نسبتاً گسترده ای قرار میگیرد. هدف: پژوهش حاضر به دنبال بررسی ارتباط راهبرهای مقابله ای (شیوه هایی که افراد در رویارویی با مسائل در زندگی روزمره از آن استفاده می کنند) با خلاقیت می باشد. روش: پژوهش حاضر با استفاده از آزمون همبستگی، رابطه بین متغیر ها را مورد بحث و بررسی قرار داده است. یافتهها: بین خلاقیت با شیوه مقابله مسئلهای رابطه وجود ندارد. اما بین خلاقیت و دو مؤلفه دیگر یعنی شیوه مقابله هیجان مدار و اجتنابی رابطه معنادار به دست آمد. نتیجه گیری: دانشجویانی که از خلاقیت بیشتری برخوردار هستند در مواجهه با مسائل، بیشتر، از راهبردهای مقابله ای هیجان مدار و اجتنابی استفاده می کنند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| خلاقیت؛ راهبردهای مقابله ای؛ راهبرد مسئله مدار؛ راهبرد هیجان مدار؛ راهبرد اجتنابی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,212 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 828 |
||