تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,004 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,548,251 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,633,212 |
برنامه درسی آموزش کارآفرینی: هدف، محتوا، روش تدریس و شیوه ارزشیابی | ||
ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 3، دی 1390، صفحه 97-136 | ||
نوع مقاله: علمی - پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد شرفی* 1؛ مینا مقدم2؛ سعید مذبوحی2 | ||
1نویسنده مسئول | ||
2نویسنده | ||
چکیده | ||
نیاز به ابداع و خلاقیت در تمامی حوزههای کسب و کار، کارآفرینی را به یک ضرورت جهانی بدل نموده، در این راستا نظام آموزش عالی کلیدیترین نقش را داراست. در این تحقیق با مطالعه ادبیات مرتبط با کارآفرینی در نظامهای آموزش عالی سعی گردیده تا به طور اساسی به این پرسشها پاسخ داده شود: 1- آیا کارآفرینی قابل آموزش است؟ 2- دلایل موافقان و مخالفان آموزش کارآفرینی در هر یک از بخشهای فوق، اعم از قابل آموزش و غیرقابل آموزش چیست؟ 3- در صورتی که کارآفرینی قابل آموزش است چه جنبههای یا بخشهای از آن قابل آموزش است؟ 4- اهداف و محتوای آموزش کارآفرینی چه باید باشد؟ و روشها و شیوههای آموزشی موردنیاز برای تحقق آموزش اثربخش کارآفرینی کدامند؟ 5- شیوههای ارزشیابی آموزش کارآفرینی و چالشهای مرتبط با آن کدامند؟ همچنین در نهایت وضعیت موجود آموزش کارآفرینی در ایران مورد بررسی قرار گرفته، پیشنهادهای مبتنی یافتههای پژوهش جهت بهبود اثربخشی و کارآیی آموزش کارآفرینی در ایران ارائه شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
کارآفرینی؛ آموزش عالی؛ آموزش کارآفرینی؛ برنامه درسی؛ ایران | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,445 |