| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,555,777 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,266,290 |
رابطه رضایت شغلی با بکارگیری راهبردهای آموزشی و انضباطی معلمان | ||
| فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
| مقاله 2، دوره 11، شماره 46، خرداد 1395، صفحه 21-40 اصل مقاله (588.62 K) | ||
| نوع مقاله: پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| محمدرضا سعدی1؛ سریه جلیلی2؛ احسان عظیم پور3 | ||
| 1کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی- دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه | ||
| 2کارشناس آموزش ابتدایی- شاغل در آموزش و پرورش | ||
| 3کارشناس ارشد تحقیقاتآموزشی- دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه رضایت شغلی با بکارگیری راهبردهای آموزشی و انضباطی معلمان است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه این پژوهشمعلماندورهابتدایی،دوره اول و دوم متوسطهشهرستان چایپاره در استان آذربایجان غربیبود که از این تعداد201معلم(117نفرمردو84نفرزن) به روش نمونهگیری طبقهای انتخابشدند.برای گردآوری دادهها از رضایت شغلی مینه سوتا(MSQ)(1951)، پرسشنامههای راهبردهای آموزشی عظیمپور(1393) و راهبردهای انضباطی عظیمپور(1393) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روشهای آمار استنباطی همبستگی پیرسون و رگرسیونچندگانه گام به گام استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادرابطه مثبت و تقریبا بالایی بین رضایت شغلی درونی با متغیرهای راهبردهای آموزشی و انضباطی معلمان وجود دارد و رابطه رضایتشغلی بیرونی با متغیر راهبردهای آموزشی غیرمعنادار و با متغیر راهبردهای انضباطی رابطهی کمی دارد. همچنیننتایج نشان داد براساس انواع رضایت شغلی معلمان میتوان بکارگیری راهبردهای آموزشی و انضباطی را پیشبینی کرد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| رضایت شغلی؛ راهبردهای آموزشی و انضباطی؛ معلمان | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 757 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 691 |
||