| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,617,445 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,294,917 |
شاخصهای روانسنجی پرسشنامه ادراک فعالیتهای کلاسی | ||
| فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
| مقاله 5، دوره 11، شماره 46، خرداد 1395، صفحه 81-100 اصل مقاله (520.71 K) | ||
| نوع مقاله: پژوهشی | ||
| نویسنده | ||
| محمد محمدی پور | ||
| استادیار گروه روانشناسی، واحد قوچان، دانشگاه آزاد اسلامی، قوچان، ایران. | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر، بررسی روایی عاملی و پایایی "پرسشنامه ادراک فعالیتهای کلاسی"جنتری ، گابل و ریزا(2002)است. در این راستا پرسشنامه ادراک فعالیتهای کلاسی بر روی 360 دانشجو(252 دختر و 108 پسر) که با روش نمونهگیری طبقهای از بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان انتخاب شدند، اجرا شد. برای بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ و برای تعیین رواییعاملی از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. همسو با نتایج جنتری، گابل و ریزا (2002)و کارشکی و همکاران (1388 و 1390) مطالعه حاضر نشان داد که این پرسشنامه از همسانی درونی قابل قبولی برخوردار است و ضریب آلفای کرانباخ کل آزمون 901/0 ، و در خرده آزمون های آن بین 662/0 تا 91/0 است. همچنین نتایج تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی مؤید آن است که ساختار پرسشنامه برارزش قابل قبولی با داده ها دارد و کلیه شاخص های نیکویی برارزش، مدل را تایید میکنند(MR=0/07 RMSEA=0/056, GFI=0/90, AGFI=0/85, CFI=0/91)). بنابراین پرسشنامه میتواند ابزار مناسبی برای ارزیابی ادراک دانشجویان از فعالیتهای کلاسی باشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| ویژگیهای روانسنجی؛ ادراک فعالیتهای کلاسی؛ روایی عاملی؛ پایایی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 867 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 691 |
||