تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,449,365 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,466,147 |
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر توانمندسازی کارکنان (مطالعه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور) | ||
مدیریت کسب و کار | ||
مقاله 3، دوره 7، شماره 27، مهر 1394، صفحه 47-63 اصل مقاله (441.69 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ماندانا بیات* 1؛ علی باباییان2؛ امیر گروسی2 | ||
1کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی | ||
2استادیار دانشگاه مدیریت، دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر توانمندسازی کارکنان در سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور انجام شده است. برای نیل به این هدف، پس از مطالعه و بررسی یافتههای پژوهشهای پیشین در قالب مبانی نظری تحقیق، چارچوب موردنظر ارائه شده است. روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر گردآوری دادهها در زمره تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی محسوب میشود. بهمنظور بررسی میدانی در تحقیق حاضر، از جامعه آماری شامل تمامیکارکنان سازمان فنی و حرفهای استان تهران که تعداد آنها 1300 نفر هستند، استفاده شده است. حجم نمونه با توجه به فرمول کوکران تعداد 297 نفر انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات علاوه بر مطالعات کتابخانهای، پرسشنامه است که روایی آن توسط خبرگان و پایایی آن از طریق روش آلفای کرونباخ تایید شده است. برای تحلیل ابعاد چارچوب مفهومی جهت سنجش رابطه از ضریب همبستگی پیرسون، جهت سنجش تاثیر متغیرها از تحلیل رگرسیون استفاده شد و جهت اولویتبندی عوامل موثر از آزمون فریدمن استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که غنیسازی، اجرای نظام پیشنهادها، تیمسازی و مشارکت کارکنان بر توانمندسازی کارکنان موثر است و در نهایت نتایج آزمون فریدمن نشان میدهد که به ترتیب تیمسازی، اجرای نظام پیشنهادها، غنیسازی شغلی و مشارکت کارکنان در اولویت است. یافتهها حاکی از این است که عوامل شناساییشده بر توانمندسازی کارکنان موثر است و در سازمان تاثیر بسزایی دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
غنی سازی؛ اجرای نظام پیشنهادها؛ تیم سازی و مشارکت کارکنان؛ توانمندسازی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,570 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,343 |