تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,148 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,811 |
بررسی تأثیر میزان بهکارگیری مدیریت زمان بر فرآیندهای مدیریت دانش در مدارس (مطالعه موردی: دبیرستانهای ناحیه یک کرج) | ||
مدیریت کسب و کار | ||
مقاله 5، دوره 5، شماره 18، تیر 1392، صفحه 85-100 اصل مقاله (349.88 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
چکیده | ||
زمان، پدیدهای لغزنده، فرار، غیرمحسوس و ناپایدار است و سرمایهای بیشکل و بیوزن است که باید آن را حس کرد و به دام انداخت. ازاینرو ضرورت دارد که با تغییر نگرش و برداشت خود نسبت به زمان آن را سرمایهای محدود، اما دستیافتنی و مهار کردنی تلقی کرد (به پژوه، 1380). مدیریت زمان در حقیقت، مدیریت زندگی، مدیریت فردی و مدیریت بر خود است. این پژوهش سعی دارد تا به بررسی تأثیر مدیریت زمان بر فرآیندهای مدیریت دانش در آموزشوپرورش و بهویژه در مدارس دوره متوسطه بپردازد؛ بنابراین پس از بیان ادبیات نظری در ارتباط با فرآیندهای مدیریت زمان و تأثیر آن بر مدیریت دانش و ارائه مدل مورداستفاده، ضمن بررسی متغیرهای تحقیق پس از ارزیابی روایی و پایایی پرسشنامه نسبت به توزیع آن را در جامعه موردنظر مبادرت و آنگاه از طریق رگرسیون و با استفاده از نرمافزارهای SPSS فرضیات تحقیق ارزیابی و عوامل اثرگذار رتبهبندی شده است. بر اساس آزمون فرضهای انجامشده همه متغیرهای مدیریت زمان رابطه معناداری با مدیریت دانش دارند و از لحاظ اولویتبندی، رهبری دارای بیشترین اولویت و برنامهریزی در رتبه دوم قرار دارد و دو متغیر کنترل و سازماندهی از اولویت یکسان برخودارند. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت زمان؛ مدیریت دانش؛ برنامهریزی؛ سازماندهی؛ رهبری؛ کنترل | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 350 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 936 |