تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,502 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,308 |
بررسی رابطه بین توانمند سازهای مدل تعالی سازمانی EFQM وعملکرد آموزش و پرورش جغتای | ||
فصلنامه مهندسی مدیریت نوین | ||
مقاله 3، دوره 3، شماره 2 - شماره پیاپی 9، شهریور 1393، صفحه 26-33 اصل مقاله (245.92 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی (تحقیقی) | ||
نویسندگان | ||
علی نقی معینی* 1؛ رویا افراسیابی2 | ||
1دانشجوی دانشگاه آزاد نیشابور | ||
2گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، بجنورد، ایران | ||
چکیده | ||
موضوع تحقیق حاضر بررسی ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش جغتای بر اساس مدل EFQM میباشد. در این تحقیق 5 بعد از ابعاد مدل تعالی سازمانی ایی اف کیو ام شامل: رهبری، خط مشی و استراتژی، کارکنان، شراکتها و منابع، و فرآیندها در آموزش و پرورش جغتای مورد ارزیابی قرار گرفت. روش انجام تحقیق به صورت میدانی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد که آلفای کُرنباخ بدست آمده آن95%میباشد. جامعه آماری این تحقیق معلمان، معاونین، مدیران و پرسنل اداری آموزش و پرورش جغتای جامعه آماری ما را تشکیل میدهند که به صورت تصادفی ساده تعداد104نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. تکنیک آماری مورد استفاده در این تحقیق، آمار توصیفی میباشد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با کمک نرم افزار spss انجام شده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد بین تعالی سازمانی و عملکرد آموزش و پرورش رابطه معناداری وجود دارد. همچنین رابطه سایر مؤلفهها را تایید مینماید. نتایج کلی تحقیق بیانگر این است که 47%از تغییرات عملکرد تحت تاثیر مدل تعالی سازمانی میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
تعالی سازمانی EFQM؛ عملکرد؛ آموزش و پرورش؛ توانمند سازها | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 316 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 246 |