تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,197 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,855 |
بررسی و اولویتبندی شاخصهای عملکردی اثربخش در دانشگاهها و مؤسّسات آموزش عالی کشور | ||
تغییرات اجتماعی - فرهنگی | ||
مقاله 1، دوره 4، شماره 1 - شماره پیاپی 16، فروردین 1387 اصل مقاله (199.49 K) | ||
نویسندگان | ||
حمید تابلی1؛ دکتر مسعود پورکیانی2 | ||
1مربی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان | ||
2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان. | ||
چکیده | ||
مروری بر شاخصهای عملکردی دانشگاههای کشور بیانگر این مسأله است که فاصلهی زیادی تا رسیدن به افقهای چشمانداز بیست ساله نظام وجود دارد. در این عرصه ارزیابی و تبیین شاخصهای عملکردی دانشگاهها میتواند نتایج ثمربخشی را در جهت بهبود کیفیت خدمات دانشگاهها به ارمغان آورد.در این تحقیق توصیفی، پرسشنامهای محتوی 5 عامل اصلی و 145 شاخص تنظیم شد و در اختیار 150 صاحبنظر در امر آموزش عالی کشور قرار گرفت.5 عامل اصلی در این تحقیق اهمیت و اولویت یکسان نداشت. اولویتبندی عوامل اصلی تحقیق در بین پاسخگویان به صورت ذیل است: 1ـ حوزهی مالی اداری، 2ـ حوزهی پژوهشی، 3ـ حوزهی دانشجویی و فرهنگی، 4ـ آموزشی و تحصیلات تکمیلی 5ـ حوزهی عمرانی.در این راستا شاخصهایی مانند سیستم آموزشی دانشگاه، وضعیت دانشجویان دانشآموخته، فعالیتهای زیربنایی از بالاترین اولویت و شخصهایی همچون پوشش دانشجویان در رشتههای مختلف پایینترین اولویت دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
شاخصهای عملکردی؛ دانشگاههای آموزش عالی؛ ارزیابی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 373 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 160 |