| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,562,576 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,269,325 |
بررسی شاخصهای روان سنجی پرسشنامه دلبستگی به مدرسه | ||
| فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
| مقاله 1، دوره 6، شماره 27، تیر 1390، صفحه 9-34 اصل مقاله (787.07 K) | ||
| نوع مقاله: پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| علی پژوهنده1؛ ولی االله فرزاد2؛ پروین کدیور3 | ||
| 1دانشجوی دکتری روان شناسی تربیتی-دانشگاه تربیت معلم | ||
| 2استادیار گروه روان شناسی دانشگاه تربیت معلم | ||
| 3استاد گروه روان شناسی دانشگاه تربیت معلم | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر، بررسی روایی عاملی و پایایی پرسشنامه دلبسـتگی بـه مدرسه است. به همین منظور به طور تصادفی 380دانشآموز دختـر و پسـر از بـین دبیرستانهای سطح شهر مشهد، انتخاب شـدند. بـرای بررسـی پایـایی پرسشـنامه از ضریب آلفای کرانبـاخ و بـرای تعیـین روایـی عـاملی آن از تحلیـل عـاملی اکتشـافی و تأییدی استفاده شد. همسو با نتایج پژوهش موتون و همکاران ) (1996مطالعه حاضر نشان داد که این پرسشنامه از همسانی درونی قابل قبولی برخوردار است و ضـرایب آلفای کرانباخ در زیر مقیاسهای آن بین 0/80تـا 0/83اسـت. همچنـین نتـایج تحلیـل عاملی اکتشافی و تاییدی مؤید آن است که ساختار پرسشنامه برازش قابـل قبـولی بـا دادهها دارد و کلیه شاخصهای نیکویی برازش، مدل را تایید مـیکننـد. بنـابراین، ایـن پرسشنامه میتواند ابزار مناسبی برای ارزیـابی دلبسـتگی دانـشآمـوزان بـه مدرسـه باشد | ||
| کلیدواژهها | ||
| دلبستگی به مدرسه؛ روایی عاملی؛ پایایی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 417 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 619 |
||