تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,329 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,943 |
تاثیر تغییر پارامترهای عمق بار، قطر ابزار و نرخ پیشروی در فرآیند فرزکاری 4 محورۀ پره توربین بر روی زبری و شکل بافت سطح | ||
مهندسی مکانیک و ارتعاشات | ||
مقاله 5، دوره 8، شماره 1 - شماره پیاپی 26، خرداد 1396، صفحه 33-36 اصل مقاله (302.3 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | ||
نویسندگان | ||
امیر علی نقی زاده* 1؛ بهروز نوروزی2؛ علی فرهمندی3 | ||
1عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک،دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، سمنان، ایران | ||
2کارشناس ارشد مهندسی مکانیک- ساخت تولید، دپارتمان ابزارهای برشی، شرکت کاوش آزمون | ||
3کارشناسی مهندسی مکانیک- ساخت تولید، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان | ||
چکیده | ||
همواره در فرآیند تولید پره های توربین سعی شده از عملیات ثانویه ای همچون پرداختکاری که در قبال افزایش کیفیت سطح از درستی هندسی سطح می کاهد کمتر استفاده شود. بر این اساس در مقاله حاضر، بهبود زبری و شکل بافت سطح پره توربین مستقیما با استفاده از بهینه سازی پارامترهای ماشینکاری مورد بررسی قرار گرفته است. پارامترهای متغیر این تحقیق قطر ابزار، عمق بار ونرخ پیشروی بوده اند. کار آزمایشی با استفاده از ماشین فرز CNC4 محور بر روی پره توربین آلومینیومی انجام گرفته است.طراحی آزمایشات به صورت فول فاکتوریل بوده وتمامی جایگشت های سطح های پارامترهای متغیر به اجرا در آمده است.زیری سطح مناطق ماشینکاری شده با استفاده از زبری سنج وشکل بافت سطح آنها با بهره گیری از میکروسکوپ استریو مورد بررسی قرار گرفته است و در نهایت با مقایسه داده های بدست آمده بهترین حالت معرفی شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
پره توربین؛ ماشین فرز 4 محور؛ زبری سطح؛ شکل بافت سطح | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 330 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 185 |