| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,572,020 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,272,952 |
تأثیر آموزش حل مسأله مبتنی بر نظریۀ انتخاب بر الگوهای ارتباطی زوجها | ||
| دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی | ||
| مقاله 3، دوره 12، شماره 44، آذر 1390، صفحه 20-28 اصل مقاله (165.52 K) | ||
| نویسندگان | ||
| حسین کشاورز افشار1؛ مسعود اسدی* 2؛ زهرا جهان بخشی1؛ مهدی خاص محمدی3 | ||
| 1دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| 2دانشگاه تربیت معلم تهران | ||
| 3دانشگاه U.P.M مالزی | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش با هدف تعیین تأثیر آموزش حل مسأله با تأکید بر نیازهای بنیادینِ نظریۀ انتخاب بر الگوهای ارتباطی زوجها اجرا شد. روش پژوهش نیمهآزمایشی دو گروهی با پیشآزمون و پسآزمون و جامعۀ آماری شامل کلیۀ زوجهای شهر کرج بودند که از میان آنها 12 زوج (6 زوج در گروه آزمایش و 6 زوج در گروه گواه) به روش نمونهگیری داوطلبانه انتخاب شدند و بهطور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. ابزار سنجش شامل پرسشنامۀ الگوهای ارتباطی (کریستنسن و سالاوی، 1984) بود و دادهها از طریق تحلیل کوواریانس تحلیل شد. یافتهها نشان داد که تفاوت معناداری بین گروه آزمایش و گواه در الگوهای ارتباطی سازندۀ متقابل، اجتناب متقابل، توقع / کنارهگیری کلی، توقع مرد/ کنارهگیر زن و توقع زن / کنارهگیر مرد وجود دارد (05/0P < ). | ||
| کلیدواژهها | ||
| حل مسأله؛ نیازهای بنیادین؛ الگوهای ارتباطی؛ زوجها | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 238 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 326 |
||