| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,554,938 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,265,955 |
تأثیر آموزش هوش هیجانی بر تقویت هوش هیجانی دانشآموزان دختر آموزش ابتدایی | ||
| دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی | ||
| مقاله 1، دوره 14، شماره 1 - شماره پیاپی 51، فروردین 1392، صفحه 5-13 اصل مقاله (503.26 K) | ||
| نویسندگان | ||
| صدیقه امیدی ارجنکی* 1؛ رسول کرد نوقابی2؛ اکرم قربعلی1 | ||
| 1دانشگاه تهران | ||
| 2دانشگاه بوعلی سینا همدان | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش هوش هیجانی بر تقویت هوش هیجانی دانشآموزان دختر ابتدایی اجرا شد. روش پژوهش آزمایشی (دو گروهی با پیشآزمون و پسآزمون) و جامعۀ آماری شامل دانشآموزان دختر مدارس ابتدایی در همدان بودند که از میان آنها 56 نفر به شیوۀ نمونهگیری چندمرحلهای انتخاب و سپس بهصورت تصادفی در دو گروه آزمایش (26 نفر) و گروه گواه (30 نفر) قرار گرفتند. از همۀ دانشآموزان، در گروههای آزمایش و گواه، خواسته شد که دو مقیاس محققساختۀ هوش هیجانی را تکمیل کنند. سپس، گروه آزمایش در 10 جلسۀ آموزش هوش هیجانی، مبتنی بر الگوی نظری گلمن (1995)، در 5 هفته شرکت کرد. دادهها با استفاده از تحلیل کواریانس در نرمافزار SPSS ویرایش16 تحلیل گردید. نتایج پژوهش نشان دادکه بین گروه آزمایش و گروه گواه در هوش هیجانی کلی، مهارتهای درونفردی، مهارتهای بینفردی، توانایی حل مسأله، مدیریت فشار روانی و خلق عمومی تفاوت معناداری وجود دارد (01/0 P < ) . | ||
| کلیدواژهها | ||
| هوش هیجانی؛ آموزش عملی؛ تقویت هوش هیجانی؛ دانشآموزان دخترابتدایی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 715 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 515 |
||