| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,557,934 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,267,079 |
نقش حساسیت اضطرابی و تنظیم هیجانی در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشجویان | ||
| دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی | ||
| مقاله 9، دوره 14، شماره 2 - شماره پیاپی 52، شهریور 1392، صفحه 89-99 اصل مقاله (208.08 K) | ||
| نویسندگان | ||
| علی مشهدی* ؛ عبدالله قاسم پور؛ ابراهیم اکبری؛ رضا ایل بیگی؛ شهناز حسن زاده | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش حساسیت اضطرابی و تنظیم هیجانی در پیشبینی اضطراب اجتماعی در دانشجویان بود. روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در سال تحصیلی 90-1389 که 317 نفر (220 مرد و 97 زن) از آنها با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل مقیاسهای افکار اضطرابی (ولز، 1994)، تنظیم هیجانی (گراس و جان، 2003) و حساسیت اضطرابی (ریس و همکاران، 1986) بود. نتایج پژوهش نشان داد که ارزیابی مجدد به عنوان یکی از مؤلفههای تنظیم هیجانی بصورت منفی و معنادار و حساسیت اضطرابی بصورت مثبت و معنادار قادر به پیشبینی اضطراب اجتماعی در بین دانشجویان بودند (001/0> P ). نتایج این پژوهش بیانگر اینست که ارزیابی مجدد و حساسیت اضطرابی سازههای روانشناختی مهم در پیشبینی اضطراب اجتماعی هستند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اضطراب اجتماعی؛ حساسیت اضطرابی؛ تنظیم هیجانی؛ ارزیابی مجدد | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,620 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 787 |
||