تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,360 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,968 |
تأثیر کتاب فیلم زیستشناسی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه | ||
پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
مقاله 2، دوره 3، شماره 12، دی 1385، صفحه 27-40 | ||
نویسندگان | ||
سودابه حاجیاننیا* ؛ غلامرضا احمدی؛ سید علی تبعیدیان | ||
چکیده | ||
چکیده این پژوهش بهمنظور تأثیر استفاده از کتاب فیلم در پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی صورت گرفته است. از بین جامعه آماری چهار گروه 27 نفره از دانشآموزان پایه اول دبیرستانهای برآن شمالی ( آموزش و پرورش منطقه جی اصفهان ) ، بهعنوان نمونه آماری به شیوه نمونهگیری تصادفی خوشهای در نظر گرفته شد و به دو گروه آزمایش و دو گروه گواه تقسیم شدند. این پژوهش شبه تجربی است و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، از طریق آزمونهای معلمساخته، پیشآزمون و پسآزمون و با استفاده از آزمونهای آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتا یج نشان داد که دانشآموزانی را که دبیر متخصص همراه با کتاب فیلم آموزش د ا د ه بود، نسبت به گروهی که دبیر غیرمتخصص با استفاده از کتاب فیلم آموزش داده بود ، از پیشرفت تحصیلی بالاتری برخوردار بودند (01/0 >P ). اما گروهی که در آموزش از دبیر غ یر متخصص همراه با کتاب فیلم استفاده کرده بودند، با گروهی که فقط از دبیر متخصص بهره گرفت ه بودند ، از لحاظ آماری تفاوت معناداری مشاهده نشد (05/0 >P ). میانگین نمرات دانشآموزانی که از طریق دبیر متخصص و کتاب فیلم، آموزش دیده بودند، نسبت به گروهی که فقط از دبیر متخصص استفاده کرده بودند، برتری داشت (01/0> P ). و در نهایت گروهی که دبیر غیرمتخصص همراه با کتاب فیلم به آنها آموزش داده بود ، نسبت به دانشآموزانی که فقط دبیر غیرمتخصص به آنها آموزش د ا ده بود، پیشرفت تحصیلی بیشتری از خود نشان دادند (01/0 >P ). | ||
کلیدواژهها | ||
کلید واژهها: پیشرفت تحصیلی؛ دانشآموزان؛ فیلم؛ رسانههای آموزشی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 210 |